Ideon Innovation

Beställ körning från Taxi Skåne direkt i mobilappen

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 10:45 CEST

Taxi Skåne hamnar ofta i toppskiktet bland Sveriges bästa taxibolag, enligt Svenskt Kvalitetsindex. Nu utökar bolaget servicen gentemot kunderna genom att släppa en snabb mobilapp för att beställa taxikörning. Combain Mobile på Ideon Innovation i Lund har utvecklat appen som nyligen släppts till Android och iPhone.

Att beställa taxikörning innebär oftast att du lyfter luren och ringer upp bolaget. Ibland kan det dock vara upptaget och ibland finns ingen bil tillgänglig. Det är då smartare att beställa en taxi prioriterat direkt i en mobilapp. Det kan du nu göra hos Taxi Skåne genom Combain Mobiles taxibokningsapp.

På Taxi Skåne tror man att appen kan bredda kundkretsen, eftersom yngre generationer använder sin smartphone till det mesta.

- På Taxi Skåne har vi nu kört denna beställningsapp under en längre testperiod och samtliga resenärer är väldigt nöjda med att boka körningar på ett enkelt sätt i mobiltelefonen. Vi räknar med att knyta till oss fler unga kunder samt frekventa taxiresenärer med denna smidiga app som bara kräver två klick. Vi är också helt säkra på att Combain Mobiles applikation är framtidens sätt att beställa taxi, förklarar Carsten Svensson på Taxi Skåne.

I sitt originalutförande är Taxi Skåne i mobiltelefonen en enkel och smidig app som automatiskt tar reda på var du befinner dig. Du väljer vilken tidpunkt du vill åka och skickar iväg beställningen – på två klick har du alltså bokat en körning.

Denna information går rakt in i Taxi Skånes bokningssystem och därefter får du omgående en bekräftelse i din smartphone. Ett snabbt, enkelt och effektivt sätt att boka din taxiresa; taxichauffören kan dessutom ta direktkontakt med resenären, om denne så önskar, för ännu bättre kundservice.

- Inom kort kommer vi att vidareutveckla appen så att resenären kan följa "sin" bil på en karta i realtid; då behöver man inte gå ut i regnet förrän bilen är på plats. Det finns nämligen bostadsområden som inte har en gatuadress alldeles i närheten, och i dessa fall blir positioneringsfunktionaliteten är ett verkligt lyft för både kunden och taxibranschen, förklarar Björn Lindquist, vd på Combain Mobile.

Taxi Skåne-appen finns att ladda hem gratis på Google Play (tidigare Android Market) och App Store: http://comba.in/ts/

Combain Mobile utvecklar innovativa mobil- och molnlösningar som hjälper företag att arbeta snabbare, enklare och effektivare.

Bildtext: "Mathias Folkesson (produktionschef Taxi Skåne), Björn Lindquist (Combain Mobile AB) och Carsten Svensson (Vd Taxi Skåne) är glada för att kunna erbjuda Taxi Skånes kunder ett nutida sätt att boka taxi på. Två klick = bokad körning."

...

För mer information om Taxi Skåne, besök www.taxiskane.com
Vd Carsten Svensson på 046-33 03 57 eller carsten@taxiskane.com

För mer information om Combain Mobile, besök www.combain.se
Vd Björn Lindquist på 0705-50 71 10 eller bjorn@combain.se

Om Ideon Innovation

Ideon Innovation erbjuder en internationellt erkänd inkubatorprocess som hjälper entreprenörer att snabbare bygga tillväxtorienterade företag av hög kvalitet. Med stöd av våra värdeskapande aktiviteter inom bland annat strategi- och affärsutveckling, pr/marknadsföring, finansiering, affärsrådgivning/bolagsstyrning och nätverksbyggande skapar vi ideala förutsättningar för nystartade kunskapsintensiva bolag att bli framgångsrika, vilket ger nya jobb och skattekronor åt samhället.