Bestic AB

Bestic Picasso Mini - Nytt manöverdon i Picasso´s anda

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 14:42 CET

Bestic Picasso Mini är ett smidigt manöverdon som kopplas via USB till Bestic. Tack vare den anpassade funktionen, kan den även fungera som en alternativ datormus.

”Bestic Picasso Mini är vårt första egenutvecklade manöverdon. Tack vare att vi har vår utveckling och tillverkning i Sverige, har vi kunnat ha full kontroll över funktionalitet och design. Vi är väldigt nöjda med resultatet och ser Bestic Picasso Mini som ett första led i en portfölj av anpassade manöverdon tillverkade utifrån användarens behov och förmåga” säger Catharina Borgenstierna.

Bestic Picasso Mini släpps till försäljning i Sverige och utomlands från mitten av april 2013.

Fakta Bestic Picasso Mini:

·  Liten och lätt

·  Ergonomisk design gör att den ligger bra i handflatan

·  Lätta knapptryck, kräver ingen handstyrka

·  USB ansluten

·  Svensk design

Bestic AB är ett svenskt hjälpmedelsföretag som levererar kvalitetsprodukter för en jämlik måltidsmiljö.  I portföljen finns bl.a. det innovativa äthjälpmedlet Bestic som gör det möjligt för den enskilde att äta själv trots funktionsnedsättning i armar eller händer. Bestic AB har huvudkontor i Stockholm och produktion i Eskilstuna. Företagets innovativa produkter säljs idag i 7 länder via agenter och återförsäljare.