Juristjouren Sverige

Bestrid krav från Nordic Ace (Ace Online)

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 14:53 CEST

Juristjouren har just nu ett ärende där en klient fått en oskälig faktura från företaget Nordic Ace (tidigare kallat Ace Online). Vår uppmaning är att bestrida krav från Nordic Ace (Ace Online).

I måndags skrev Metro om Nordic Ace (Ace Online) och hur ett 30-tal av deras kunder gått samman för att sätta stopp för verksamheten som de anser har tvivelaktiga försäljningsmetoder och orimliga villkor. En av de intervjuade var Juristjourens klient.

– Det är försäljningsmetoderna som är problemet. I vår klients fall handlar det om en webbplats som Nordic Ace lovade skulle vara gratis, men som i realiteten ska betalas under ett år med en månadsavgift om 599 kr exkl. moms. Om klienten inte säger upp i tid i rekommenderat brev måste vår klient betala i ytterligare 24 månader, säger Svante Brunnberg, jurist på Juristjouren.

Nyligen har Nordic Ace (Ace Online) lagt upp en webbplats med information om de tre kunder som finns med i Metros artikel.  Det som framkommer på webbplatsen förändrar inte Juristjourens bedömning av situationen.

– Vår rekommendation är att fortsatt bestrida alla krav. Om Nordic Ace inte godtar bestridan så är de välkomna att stämma vår klient. Jag kommer att representera klienten vid en eventuell tvist i tingsrätten, säger Svante Brunnberg.

Juristjouren har tagit sig an detta ärende pro bono. Vi hoppas att Juristjouren kan bidra till en lagändring på sikt för att förhindra dessa tvivelaktiga försäljningsmetoder. Läs mer om Nordic Ace försäljningsmetoder.

Företaget Juristjouren Sverige AB startades för att göra juridiken tillgänglig för så många som möjligt. Vi tillför nytänkande och personlighet i den traditionstyngda juristbranschen. Företaget består av en kostnadsfri juridisk jour (ring 0771-333 444) och jurister som privatpersoner och företag kan anlita till domstolstaxa.

Är du journalist? För kontaktuppgifter, se Juristjourens pressrum. Där hittar du även pressbilder och tidigare pressmeddelanden.