AlfaBryggan AB

​Betongbryggorna ingen vill ha!

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 13:19 CET

Betong är en klimatbov som släpper ut mer växthusgaser än flyget. Det och mycket annat diskuteras just nu på klimatmötet i Marrakech.

Gamla betongbryggor med cellplast sjunker och sprider plastpartiklar i havet. Det är ett problem för både kommuner, småbåtshamnar och inte minst miljön. Hoppet är nu att fler väljer att skrota sina gamla betongbryggor på ett tryggt och miljöansvarsfullt sätt - samt att de väljer en modernare och klimatsmartare teknik vid inköp av nya pontonbryggor.

#påverkabryggansvarig #klimatbov #miljöbomb #betongbrygga #träochbetong #cellplast #plastpartiklar #räddaöstersjön #klimatmöte #marrakech #COP22 #nyteknik #miljösmart #miljöbrygga

Bryggor och pontoner

AlfaBryggan AB erbjuder ett näst intill oändligt sortiment av bryggor och pontoner i alla dess former, byggda i moderna hållbara och miljövänliga material.

AlfaBryggan representerar flera stora Nordiska tillverkare. Tillsammans med kunden väljer vi den typ av brygga eller ponton som passar för aktuellt projekt.

Vi kundanpassar marinor, angöringsbryggor, badanläggningar, pontonbroar, pontonplattformar och mycket mera. Den populära Miljöbryggan exempelvis finns i flera modeller i form av mottagningsanordning och med sopåtervinning.

AlfaBryggan kan på konsultuppdrag förse er med plan- och 3D-ritningar och specifikationer inför bygglov eller upphandlingar med ska-krav enligt LOU.

Fördelen med att anlita AlfaBryggan AB är att man får en produkt av högsta kvalitet och ett trevligt bemötande samt kunskap i form av många års erfarenhet med flera referenser som vi är mycket stolta över. Produkterna byggs oftast i fabrik i en kontrollerad miljö och transporteras sedan direkt till kund där de utifrån en utarbetad förankringsplan för den aktuella platsen monteras av oss eller av en lokal montör.

Se referenser: http://tinyurl.com/referenser

Vi ger dig produkten och tryggheten som hos ett stort företag samtidigt med den personliga kontakten som bara ett mindre företag kan erbjuda.

Våra kunder är kommuner, båtklubbar, byggentreprenörer, väg-, brygg-samfällighetsföreningar samt privatpersoner.

Välkommen att kontakta oss!

Tack.