Reklamwebben i Svedala AB

Betsson anmäld till konsumentverket för oskäliga avtalsvillkor mot spelare

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2016 17:45 CET

Reklamwebben har en tvist med Betsson där Betsson beslagtagit Reklamwebbens pengar och avbrutit utbetalningar som var avtalade som livstids provision.

Genom juridiska finurligheter i avtalstext (oskäliga avtalsvillkor, s.k. slavkontrakt) kan inte Reklamwebben ta Betsson till domstol.

Reklamwebben har publicerat alltihop på reklamwebben.com.

Reklamwebben har också upptäckt att samma sorts oskäliga avtalsvillkor används av BetssonGroups olika bolag mot deras spelare. Alla som spelar tvingas godkänna avtalet och har därmed gett Betsson rätt att beslagta spelarens pengar utan begränsning av något slag. Om det så år en jackpott på 25 miljoner kan Betsson beslagta denna om man så anser.

Betssons 8834 ord och 26 sidor långa spelarvillkor är nu anmält till Konsumentverket. Reklamwebben hoppas att Konsumentverket agerar och får Betsson att ändra villkoren. Så att spelare slipper drabbas så som Reklamwebben gjort, som vägras utbetalning av 15 miljoner kronor p.g.a. samma typ av avtal.

På konsumentverkets hemsida kan man läsa:

Avtalsvillkor

Avtalsvillkor mellan dig och säljaren för varor och tjänster ska vara skäliga. Om avtalsvillkoren är oskäliga kan du anmäla dem till oss. Ett oskäligt avtalsvillkor är ett villkor som bryter mot lagen, är skrivet på ett oklart vis eller så att säljaren får orimliga fördelar.

Följande avtalsvillkor är anmälda till Konsumentverket:

20. Överträdelser, påföljder och uppsägning

20.1 Om vi misstänker att du har brutit mot dessa Regler kan vi vägra att öppna Kontot. Vi kan också välja att pausa eller stänga Kontot.
Vi kan också hålla inne alla pengar på Kontot (inklusive insättningen) och kvitta alla pengar eller skador som du är skyldig oss mot pengarna på Kontot.

20.2 Vi har också rätt att frysa eller säga upp Kontot eller annullera eventuella insatser om:

Vi misstänker att du är inblandad i olagliga eller bedrägliga aktiviteter
Du har problem med fordringsägare eller annat som är skadligt för vår verksamhet.

20.3 Vårt beslut är slutgiltigt.

------

8.9 Vi får vägra, avsluta eller begränsa ett spel eller en insats av vilken anledning som helst.

19.3 Du går härmed med på att fullt ut ersätta oss (helt enkelt kompensera oss för eventuell förlust) och chefer, medarbetare, partner och tjänsteleverantörer för eventuella kostnader, utgifter, förluster, skador, anspråk och skulder hur än de orsakats, som kan uppstå i relation till din användning av webbplatsen eller ditt deltagande i Spelen.
Om du inte går med på det ska du inte använda webbplatsen.

27.1 Dessa villkor gäller i enlighet med Maltas lagar och parterna samtycker till att de ska lyda under Maltas domstolars jurisdiktion.

Reklamwebben i Svedala är ett reklamföretag som arbetat mot provision år Betsson sedan 2003. Man har en så hög kompetens att man kan åta sig marknadsföring mot provision på vinsten.

Reklamwebben.com.