La Linda PR

Better Bloggers - ett yrkesnätverk för bloggare

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 10:52 CEST

Ett nätverk för bloggare med syfte att utbilda och inspirera bloggare i alla lägen i sin bloggkarriär. Det är visionen när Linda Hörnfeldt nu startar Better Bloggers, ett ”facket för bloggare”.

“Det handlar inte om glamour och goodiebags, det handlar om att tillhandahålla verktygen och kunskapen att utvecklas och inspirationen att föda passionen som gjorde att man startade bloggen”, säger Linda Hörnfeldt om Better Bloggers.

”Det finns i dagsläget ingen naturlig samlingsplats för bloggare att mötas som yrkesgrupp, där de kan lära av varandra och nätverka, både fysiskt och digitalt. Det är vad vi vill skapa. Vi vill ta upp allt från frågor om marknadsföringslagen och skattefrågor till kurser i fotografering och bildredigering”, säger Hörnfeldt.

Linda Hörnfeldt har bloggat sedan 2001 och jobbar nu som entreprenör inom digital marknadsföring. Hon har länge känt att det finns ett tomrum och ett behov för just en sådan här plats bland bloggare.

”Jag hör ofta om bloggare som undrar kring allt från vilka regler som gäller när man tar emot pressutskick till hur man lägger upp en blogg i Wordpress. Hittills har man bara uppmärksammat bloggarna som marknadsföringskanal, inte som en faktisk yrkesgrupp, något vi vill ändra på”, säger Hörnfeldt.

Under hösten kommer Better Bloggers att fokusera på att bygga upp sin medlemsbas och sin onlineplattform för att sedan, till våren, anordna sin första konferens. De har redan värvat profiler som modebloggaren Ebba Zingmark och Sweden-succén Sonja "Hej Sonja" Abrahamsson till sin medlemsskara.

”Planen är att hålla en konferens till våren och dela in den i olika spår så att den passar alla sorters bloggare. Oavsett vilket ämne eller typ av blogg man skriver är man välkommen hos oss, och ambitionen är att kunna hjälpa alla där de befinner sig. Tillsammans skapar vi “best practice”, och kan hjälpas åt att bli just better bloggers,” säger Hörnfeldt.

SNABB INFO
Linda Hörnfeldt - www.lalinda.se

Webbadress: www.betterbloggers.se
Facebook: facebook.com/betterbloggers
Instagram: instagram.com/betterbloggers
Twitter: twitter.com/betterbloggers

PRESSKONTAKT
LINDA HÖRNFELDT
La Linda PR
linda@lalindapr.se
lalindapr.se
0766-54 63 24

La Linda PR drivs av Linda Hörnfeldt arbetar kreativt främst med digital PR, content marketing och sociala medier. Hörnfeldt har bloggat sedan 2001 och är mycket aktiv i bloggvärlden.