Beyond Retro

Beyond Retro gör företagssuccé på Instagram

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 17:16 CET

Sociala medier blir en allt större del av företags marknadsföring.
På torsdag 21/2 deltar Beyond Retro i lunchseminariet #SSMW om hur de jobbar med Instagram för att komma närmare sina kunder och öka försäljningen.
– Beyond Retro är ett av de bästa exemplen på svenska företag som aktivt bygger kundrelationer via Instagram, säger Bengt Littorin, ansvarig för #SSMW.

Var kreativ. Tänk utanför lådan och ta snygga bilder. Det är råd som PR- och pressansvarig Ulrika Enström på Beyond Retro ger när det gäller att lyckas som företag på Instagram. Instagram är ett av verktygen inom sociala medier som växer snabbast och det är många företag som hakar på trenden. Beyond Retro är inget undantag och på torsdag deltar de i lunchseminariet #SSMW för att visa hur de tänker gällande sin Instagram.

En av initiavtivtagarna till lunchseminarierna är Bengt Littorin på Taraxacum. Tillsammans med Sveriges kommunikatörer har han hållt i Swedish social media webinars (#SSMW) sedan 2009. Där tas det upp hur sociala medier kan hjälpa företag i sin marknadsföring.
– Instagram har exploderat det senaste året och det leder förstås också till ett ökat intresse bland företag och organisationer om hur man kan använda redskapet i sin kommunikation. Vi vill i #SSMW lyfta fram bra exempel på företag som kommit lite längre som inspiration för alla som funderar på hur det skall gå till, säger han.

Varför har ni valt att ha med Beyond Retro?
– Beyond Retro är ett av de bästa exemplen på svenska företag som aktivt bygger kundrelationer via Instagram. Därför är det naturligtvis också spännande att få del av deras erfarenheter och tankar runt detta, säger Bengt Littorin.

Ulrika Enström, PR och pressansvarig på Beyond Retro, tycker att det är roligt att företagets instagram har uppmärksammats.
– Det bästa med Instagram är att det är så smidigt. Vi kan konkret visa vilka produkter vi får in, presentera personalen på ett kul sätt och visa ”behind the scenes” som gör att kunden får ta del av Beyond Retro på ett annorlunda och kreativt sätt, säger hon.

Finns det några ”instagram-missar” som företag gör?
- Ja. Det är viktigt att man visar estetiskt snygga bilder, och att det hålls intressant för följaren. Lägger man bara upp produktbilder blir det lätt tråkigt att följa. En stor miss är att lägga upp för många bilder på samma gång. Det är inte meningen att du ska spamma kunderna.

Vill du delta i lunchseminariet?
Gå in och anmäl dig här

Vill du i stället ta del av seminariet efteråt kan du hämta det här

Följ Beyond Retro på Instagram: BeyondRetroSwe

För mer information:
Kontakta Ulrika Enström, PR- och pressansvarig på Beyond Retro.
T: 0737-60 91 31
E: kontakt@beyondretro.com
Hemsida: http://beyondretro.com
Facebook: http://facebook.com/beyondretrosweden
Instagram & Twitter: BeyondRetroSwe

Beyond Retro är en klädkedja med butiker fyllda av amerikansk vintage från alla decennier. Beyond Retro öppnade sin första butik i London 2002 och tog sig till Stockholm 2005. Idag finns Beyond Retro i Stockholm, Göteborg, London och Brighton.