Bianca Brandon-Cox Productions

BIANCA BRANDON-COX – Nyhetsbrev vinter 2018

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2018 15:38 CEST

HEJ KÄRA KUNDER, VÄNNER & SAMARBETSPARTNERS!

God fortsättning!!!

Nedan visas några jobb publicerade i slutet av förra året eller i början av detta som jag gärna vill dela med er. OBS! Missa inte inbjudan till bokreleasen längst ner.

SHOWREAL 2017

BLANDADE UPPDRAG Denna portfoliofilm innehåller blandade kunder som: Eckes Granini/God Morgon® juice, Kung Markatta, Brillbee (Sébastien Boudet och Lisen Sundgren), Stockholm Brewing CO, Paolo Roberto, Visita och Katrinelunds Gästgiveri.

FILM/VIDEO PRODUKTION
RECEPTFILM JULTEMA + TAKE OVER MED JESSICA FREJ
För GOD MORGON® JUICE har jag producerat 3 receptfilmer för alla sociala medier kanaler i Norden.

Fler filmer finns på min Youtube-kanal https://www.youtube.com/user/BiancaBrandonCox

SPONSFILM MATVERKSVINNARNA 2017
Korta dokumentärer, produktfilm och menyfilm
Förra året sponsrade jag Gastronomiska Samtals tävling MATVERK med filmproduktion. För vinnarlaget – som bestod av Restaurang Linnéa & Peter och producenterna Gården i Långsjön – innebar det varsin film från respektive verksamhet samt en produktfilm och en menyfilm + bilder.

Hur går en sådan här filmproduktion till? Jag intervjuar på förhand nyckelpersoner, skissar ut manus och storyboards, filmar, fotar, tar upp ljud samt klipper med musik och grafik. Jag publicerar på sociala medier samt optimerar materialet med “rätt” taggar och tumnaglar. I leveransen ingår även tumnaglar och stillbilder med tryckkvalitét.

Fler filmer finns på min Youtube-kanal https://www.youtube.com/user/BiancaBrandonCox

KOMMERISELLT UPPDRAG PROUKT- OCH RECEPTBILDER 2 SÄSONGER Fitnessbutter finns i två smaker, original och kanel. Den är gjord naturliga ingredienser som jordnötter, vassle och honung. Produkten ska nu äntligen ut i dagligvaruhandeln. För denna kund har jag även gjort trendspaning och marknadsanalys.
Se fler: http://biancabrandoncox.com/portfolio/fitnessbutter/

KOMMERISELLT UPPDRAG GOD MORGON® JUICE
För GOD MORGON® JUICE har jag förutom videos även producerat receptbilder på tema jul och Jessica Frej. Bilderna publiceras på webben och i sociala medier.

NOMINERING
Wohoo, Maten bakom resultaten från Norsteds Förlag har blivit nominerad att tävla i Gourmand World Cookbook Awards i kate-gorin “Food and sports”.Boken är skriven av Linda Bakkman, näringsfysiolog och doktor i medicinsk vetenskap. I 13 år har hon arbetat som kost-rådgivare på Sveriges Olympiska Kommitté med att förbättra kosten för våra mest framgångsrika idrottare.

BOKRELEASE PÅ CURLYFOODS
Välkommen på bokrelease av boken “Juicer & smoothies, sallader, soppor och andra hälsosamma recept” på Curlyfoods Hagagatan 42, torsdag 18/1, 16-20.00. Anmäl er senaste 17/1 på kvällen till författen av boken Cecilia Davidsson: cecilia@curlyfood.se

Jag ställer även ut 16 bilder från boken i lokalen.

Förlag: SEMIC

Tack för förtroendet!

Bianca

Food Photographer, Prop Stylist, Film Producer and Content Manager