Bibeln Till Alla

Bibeln TIll Alla - Stafettpinnen går vidare

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 07:27 CEST

Bibeln Till Alla grundades av Josef Östby för 25 år sedan och har spridit 30 miljoner Biblar i en rad länder över världen. Insamlingsstiftelsen lades ned för drygt tio år sedan. Men visionen lever kvar.
- Nu är det dags att ta över stafettpinnen och förverkliga visionen om att göra Bibeln tillgänglig för alla, säger Cecilie Östby och Charlotte Sander som står bakom nylanseringen.
Bibeln Till Alla använder alla tillgängliga kanaler och ger en möjlighet för alla att upptäcka Bibeln på nytt. De senaste tio åren har världen förändrats på ett explosionsartat sätt när det gäller kommunikation genom sociala medier. Bibeln Till Alla har en hemsida där alla är välkomna att berätta om sin upplevelse av Bibeln. Där finns också samlat radioprogram och YouTube-klipp med samtal och föredrag om Bibeln.
Dessutom erbjuder Bibeln Till Alla föreläsningar och coaching med Bibeln som grund för att bidra till att var och en ska komma in i sitt syfte och hitta meningen med sitt liv.
- Vi är inte intresserade av den stora massan om vi inte kan nå varje enskild människa, säger Cecilie Östby.
- En av våra främsta värderingar är att vi är obundna. Det finns ingen organisation, församling, politiskt parti eller förening som står bakom Bibeln Till Alla. Ingen som lägger en teologisk värdering på Guds ord. Vi är bara två vanliga kvinnor som brinner för Bibeln Till Alla – det fria ordet rakt ut, säger Charlotte Sander.
- Vi är evangelister. Genom Bibeln Till Alla vill vi bidra till att fler upptäcker sin egen förmåga att skapa och forma sitt eget liv – att hitta sitt syfte, säger Charlotte Sander och Cecilie Östby.

Charlotte Sander är relationsexpert i Sveriges Radio P4 och har lång erfarenhet av ledarskap inom näringslivet.
Cecilie Östby är coach på The Storyboard of Your Life och har arbetat nära tjugo år som journalist.

Bibeln Till Alla - Det fria ordet rakt ut!