Mongara AB

Bidra till sommarjobb, gör världen lite bättre

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 11:33 CEST

Genom att köpa en andel av ett sommarjobb så gör du skillnad, dvs CSR på riktigt. Idén med att sälja andelar i ett sommarjobb kom till eftersom Liselotte Norén, projektledare i refo-projektet, inte lyckades lösa finansieringen till de personer som ingår i www.refo.nu i den vanliga kanalerna. Refo är en social innovation som görs för att förbättra chanserna att få jobb genom att göra nätverk, kunskap och möjligheter tillgängliga. Ett projekt som vill skapa hopp och lokal stolthet. Projektet har som yttersta mål att skapa jobb genom att samla in och remaka kläder och ge dem nytt liv.

Arbetet har pågått sen december 2012 och refo växer hela tiden. Sedan starten har diskussionen pågått med Arbetsförmedlingen, kommunerna och andra berörda myndigheter om att ge ungdomar möjlighet att fortsätta med refo-projektet över sommaren. Tyvärr det går så långsamt att sommaren hinner ta slut innan finansieringslösningen för sommarjobben är klar.

Egen lösning
Därför fick det bli en egen kreativ lösning på problemet. Att sälja andelar av sommarjobb! Man köper en andel, får sin logga och länk publicerad i de sociala mediekanaler som projektet använder och stödjer en god sak, nämligen att några personer får ett jobb i projektet över sommaren. Dessutom avdragsgillt.

Läs om hur det går till på refos hemsida http://refo.nu/2013/05/29/kop-ett-sommarjobb/

Mongara har bidragit till förändring och verksamhets- utveckling av företag och organisationer i snart 20 år. För en del kunder är det vi som genomför utbildning inom ledarskap, kommunikation och affärsutveckling. För andra frigör vi förbättringsmöjligheterna genom att arbeta med utvecklings och innovationsprocesserna hos dem. Alltid med mod och kraft som ger dig konkreta resultat!