Scalae AB

Bienvenue mes amis, Scalae rend en France

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 01:28 CET

Scalaes expansion fortsätter med nya internationella äventyr. Vi har sedan flera år tillbaka ett danskt lokalkontor, och vårt samarbete med schweiziska Valtronic har ytterligare stärkts. Det senaste internationella uppdraget är ett omfattande designuppdrag till ett globalt läkemedelsföretag med säte i Frankrike.

Vi kan numera stoltsera med att ha kunder och uppdrag från Trondheim i Norge i norr, till Nice i Frankrike i söder.

- ”Fantastiskt kul och inspirerande. Våra idéer och vår arbetsmetodik tar oss numera utanför norden; vi har flera Danska och Norska kunder sedan tidigare och nu är det Frankrike vi skall erövra med våra design och medical devicekunskaper”, säger grundaren och marknadschefen Peter Arndt.

För mer info:
Peter Arndt, grundare & Marknadschef, peter.arndt@scalae.se 0708-627020

Om Scalae AB

Scalae AB grundades 2005 av ägarna Peter Arndt och Anders Cederberg, som båda har lång och gedigen erfarenhet av produktutveckling inom flera branscher. De ville utveckla produktutvecklingsbranschen och Scalae AB bildades med mottot ”Reach High Goals”, vilket perfekt symboliseras av att ”scalae” betyder stege/trappa på Latin.

Scalae erbjuder tjänster inom hela produktutvecklingsprocessen, via ett egenutvecklat tjänsteutbud ”Marknadsinriktad Teknikutveckling™”, som innefattar OP™ - Optimerad produktutveckling™, IID™ - Integrerad Industridesign™, KE™ - Kommersiell Effektivisering™, AM™ - Avancerad Montering™ och SP™ - Säkrad Prestanda™.

Scalae AB är certifierade enligt ISO 13485 samt ISO 9001. Scalae AB är också utnämnt till gasellföretag 2008, 2009 & 2010, samt till årets företag i Lunds kommun 2008. Idag har Scalae AB 42 medarbetare med kontor i Dalby utanför Lund, Ängelholm och Köpenhamn. Läs mer på www.scalae.se