Dorunner AB

BIG BAG fortsätter som samarbetspartner till Årets Hantverkare och Hantverkargalan

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2016 15:03 CEST

Tävlingen Årets Hantverkare engagerar årligen tusentals bygg-, måleri-, el- och VVS-företag över hela Sverige. Hantverkarna hanterar årligen enorma mängder byggavfall varför målgruppssynergin med BIG BAG är hundraprocentig.

Årets Hantverkare är ett spännande initiativ som vi tror gynnar branschen över tid. Det känns helt rätt att kliva in som partner och därigenom ge tillbaka till vår största kundgrupp – Sveriges seriösa och professionella hantverkare, säger Mikael Thunberg, Marketing Manager, BIG BAG.

BIG BAG lanserades 2003, och var då först i Sverige att hämta byggavfall i lyftögleförsedda säckar. Idag hämtas byggavfall från ca 200 projekt dagligen, som i huvudsak processas vid egna sorteringsanläggningar innan leverans till återvinningsindustri och värmeverk.

Vi är jätteglada för samarbetet med BIG BAG. En del av vårt partnerskap innefattar att tävlingen Årets Hantverkare kommer att marknadsföras på deras byggsäckar, vilket är en klockren kanal för att möta hantverkarna. Vi ser dessutom stora möjligheter att utveckla samarbetet över tid, säger Thomas Larsson, VD och ansvarig för Årets Hantverkare och Hantverkargalan.

Dorunner presenterar tävlingen Årets Hantverkare och är arrangör av Hantverkargalan. Dorunner.se är en marknadsplats där besökare hittar kvalitetssäkrade och betygsatta hantverkare och andra tjänsteföretag.

För ytterligare information om Hantverkargalan kontakta: Martin Dam, projektledare martin@hantverkargalan.se, eller 076 310 00 21