BIG BAG

BIG BAG stödjer Årets Hantverkare

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 10:26 CET

Årets Hantverkare är en tävling som lyfter fram seriösa och duktiga byggare. En gång om året kulminerar tävlingen vid den stora Hantverkargalan, där nominerade och vinnande företag presenteras.Tävlingen Årets Hantverkare, engagerar tusentals bygg-, måleri-, el- och VVS-företag över hela Sverige. För att nomineras till titeln krävs röster från nöjda kunder och att man uppfyller olika krav på god företagssed. Här kan du föreslå din hantverkare

Årets Hantverkare är ett spännande initiativ som vi tror gynnar branschen över tid. Det känns helt rätt att kliva in som partner och därigenom ge tillbaka till vår största kundgrupp – Sveriges seriösa och professionella hantverkare.

Kopplingen till BIG BAG som avfallsentreprenör är klockren. Branschen ansvarar för återvinning av enorma mängder byggsopor och seriösa byggföretag hanterar även sitt avfall med samma omsorg som sina byggprojekt.

Håll utkik efter BIG BAG’s säckar med specialtryck, som börjar dyka upp i vårdagarna.

146 dykare är anställda för hantverkarjobb under vatten (2010)

146 hantverkare är anställda för jobb under vatten (2010)

Villabygge på Stockholmstak

Sveriges byggföretag sysselsätter ca en halv miljon människor varav 200 000* räknas till hantverkare inom olika fält och specialiteter.

Fasdklättrande hantverkare vid Liljans Plan.

Fasdklättrande hantverkare vid Telefonplan, Stockholm.

*Källa: avrundade siffror från Sveriges Byggindustrier, 2010

År 2003 presenterade BIG BAG storsäckar för byggavfall, som en enkel och miljösmart ersättare till container eller  transport med egen bil och släpvagn.
Idag erbjuder företaget en mängd olika kärl och metoder för insamling och sortering av avfall från bygg, industri, fastighet, kontor och privatbostäder.
BIG BAG behandlar allt icke miljöfarligt avfall vid egna anläggningar och genom att kombinera automatisk och manuell sortering kan mer än 99% återanvändas, återvinnas eller energiutvinnas.

För mer information om BIG BAG, ring 08-30 21 00, mejla info@bigbag.nu eller besök oss på www.bigbag.nu.