Ladbrokes

Big Bird i den amerikanska presidentdebatten?

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 15:37 CEST

Big Bird i den amerikanska presidentdebatten?

I natt svensk tid är det dags för den andra tv-sända debatten för de amerikanska presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romney. I den förra gjorde den sittande presidenten Obama ett ovanligt blekt intryck och Romney jämnade plötsligt ut oddsen i en kamp som tycktes avgjord på förhand.

I nuläget ger Barack Obama 1.44 gånger pengarna, medan Mitt Romney i sin tur ger 2.75 pengarna.

Inför den kommande debatten erbjuder Ladbrokes dessutom spel på ord och fraser som presidentkandidaterna kan komma att nämna. Nattens debatt har formen av ett ”town meeting”, där även privatpersoner får ställa frågor till kandidaterna.

– Det kan tyckas märkligt att någon av dem ska nämna just Big Bird som ju endast ger 1.50 gånger pengarna, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes. Men det har ju sin grund i att Romney sagt sig vara beredd att strypa finansieringen till PBS, Public Broadcasting Service, som sänder just Sesame Street.

Buzzword Bingo

Forty Seven Percent 1.20

God 1.20

Supreme Court 1.33

Big Bird 1.50

Ohio 3.00

Gay Marriage 3.00

Hardworking families 4.00

Mormon 5.00

Twitter 5.00

Global Warming 5.00

Evolution 9.00

Clint Eastwood 9.00

South Dakota 26.00

Odds vinnare i presidentvalet 2012

Barack Obama 1.44

Mitt Romney 2.75

För mer information vänligen kontakta:

Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta:

Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.