Universal Music Sweden

Big Country "At the BBC" har release den 29 juli

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 09:15 CEST

Det är nästan på dagen 30 år sedan som Big Country, från Dunfermline i Skottland, gav ut sin epokgörande debutplatta ”The Crossing” och blev att av 80-talets mest tongivande rockband. I likhet med så många andra musikartister var de flitiga gäster hos BBC, antingen i studio eller inför publik.

Nya samlingen ”At the BBC” innehåller inspelningar som bandet gjorde för radio och TV, där de flesta är tidigare outgivna, däribland flera låtar som spelades in på ryska ambassaden 1988. Deluxe-utgåvan är en rejält utbyggd version av dubbel-CDn och innehåller dessutom ytterligare en CD med 14 låtar från deras legendariska konsert 1989 på Hammersmith Odeon, samt en DVD med samtliga Top of the Pops-framträdanden, urval från The Old Grey Whistle Test, plus liveupptagningar och intervjuer. Detta är en utgåva som Big Country-beundrarna väntat länge på.