G5 Entertainment AB

BIG FISH GAMES DISTRIBUERAR SPELET PARANORMAL AGENCY FRÅN SHAPE GAMES

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 10:55 CEST

Shape Games Inc, dotterbolag till G5 Entertainment AB, har tecknat avtal om direktdistribution med Big Fish Games av Shape Games nya spel i den populära genren Hidden Object, nämligen Paranormal Agency. Spelet kommer att finnas tillgängligt på Big Fish Games portal inom några veckor. Big Fish Games har ensamrätt i 30 dagar i utbyte mot extra marknadsföring. Efter dessa 30 dagar kommer Shape Games att distribuera spelet till andra portaler för casual games.

I Paranormal Agency, som har karismatiska karaktärer och flera minispel, hjälper spelaren en superhemlig detektivbyrå att lösa ett spännande mysterium med spöken, poltergeist och övernaturliga händelser. Spelet finansieras och produceras av Shape Games Inc och distribueras direkt av företaget på världens största portaler. Intäkterna från försäljningen av spelet kommer att bidra till koncernens intäkter under den andra halvan av 2008.

"Det är viktigt för Shape Games och G5 med direktdistribution till världens ledande portaler för casual games. Det ger ökad kontroll av hur produkten positioneras och marknadsförs, företaget flyttas högre upp i värdekedjan och marginalen förbättras samtidigt som behovet av rörelsekapital minskar", säger Vlad Suglobov, vd för G5 Entertainment.

Mer information om G5 Entertainment AB (publ) kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment producerar högkvalitativa innovativa mobilspel åt världens ledande förlag och utvecklar lösningar för operatörer av trådlösa nätverk, innehållsleverantörer och mediaföretag. Bland G5:s kunder finns globala företag som EA Mobile, THQ Wireless, och Konami Digital Entertainment, och lokala spjutspetsföretag som de ryska operatörerna av trådlösa nätverk VimpelCom och Skylink. G5 vars spelutveckling sker i Moskva och Kharkiv har producerat mobilspel som bygger på globala varumärken som The Simpsons, Star Wars, Sims 2 och Pirates of the Caribbean. G5:s strategi är att erbjuda utveckling av högsta kvalitet till världens ledande företag och att producera framstående originalspel och produkter. Företagets målsättning är att bli världsledande inom utveckling av mobilspel och nerladdningsbara pc-spel. Företagets aktier handlas på Nordic MTF under kortnamnet G5EN.

G5 Entertainment är världens ledande studio för mobilspelsutveckling och arbetar med toppförlag på deras mest efterlängtade mobilspel, vilka baseras på stora film- och spelvarumärken. Företaget producerar och licensierar även mobiltjänster för ryska operatörer av trådlösa nätverk, och expanderar mot utvecklandet av nedladdningsbara mindre spel till andra plattformar än mobil. Företagets aktier handlas på Nordic MTF under kortnamnet G5EN.