BIG CHANGE INFORMATION MANAGEMENT AB

BigChangeWill.com lyckades direkt med sitt första projekt i Tyskland.

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2014 10:45 CET

Glädjen var stor hos det tyska bandet ORANGE ATE KID (O8K)
www.facebook.com/orangeatekid när det fått ihop 1600 EURO för att producera sin första EP med hjälp av den svenska crowdfunding plattformen http://www.bigchangewill.com/orange-ate-kid.

EPn kommer att heta  “Waterlungs“ och tack vare alla donationer kan den vara klar redan i slutet på februari.

ORANGE ATE KID från Hamburg startade i februari  2013 och har redan fått spela på de kändaste klubbarna i Hamburg som t.ex. Markthalle, Logo och Thomas Read. I september var de Openers på festivalen “Rockspektakel“ i Hamburg. Festivalen äger rum varje år mitt i centrum på "Rathausmarkt" och är gratis för åskådare. Efter festivalen tyckte ORANGE ATE KID att det var det dags att spela in några  låtar i en professionell musikstudio. Då alla bandmedlemmarna  studerar och dessutom investerat en hel del i ny musikutrustning, bad de sina supporters att stödja dem via gräsrotsfinansiering på plattformen www.bigchangewill.com.

BigChangeWill.com är en plats för kreativa människor och deras idéer. Här möter sköna idéer sina supporters och får liv genom donationer och senare genom BigChangeWill.com och deras nätverk.

BigChangeWill.com  startade sin tyska Beta version i oktober förra året, www.finanz-anzeiger.de/bigchangewill-com-ist-neu-auf-dem-deutschen-crowdfunding-markt_701913/

VD  Michael Bergman: “Vi söker nu nya och fler entreprenörer eller musiker, konstnärer, uppfinnare eller helt enkelt dig som vill testa en idé du burit på länge eller precis fått. Lyckas din idé kan vi hjälpa dig med att etablera ett företag och med att realisera din affärsidé och affärsmodell. . För att presentera ditt Projekt och för att genomföra en crowdfundingrunda tar vi inte ut någon avgift från dig. När Projektet är avslutat och om ditt Projekt skall omvandlas till ett företag så är det vår förhoppning att vi kommer att fortsätta att arbeta tillsammans. Du får då tillgång till BigChangeWill.com medarbetare och vårt nätverk som bistår dig med hela vår kompetens och erfarenhet. För vårt engagemang i ditt företag så lämnar du en del av företaget enligt en särskild överrenskommelse med BigChangeWill.com som på så sätt blir delägare och partner i ditt företag.“

BigChangeWill.com`s medarbetare har internationell erfarenhet och nätverk i de flesta delar av världen inom IT, Telecom, bryggerinäringen, finanssektorn, fondförvaltning, bilindustrin, skomakare, produktion av skilda slag i delar av världen samt aktiva kontakter med högskolor och forskningsinstitut.

BigChangeWill.com är en plats för kreativa människor och deras idéer. Det är här det händer. Här möter sköna idéer sina supporters och får liv genom donationer och senare genom BigChangeWill.com och vårt nätverk. Välgörenhet och rent privata projekt får försöka hitta stöd någon annanstans än hos BigChangeWill.com.