Aggressive Development AB

Bike börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 16:33 CET

OK Förlaget AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Bike till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Bike är motorcykeltidningen som sedan 1979 varit ledande när det gäller tester, provkörningar och begagnat i Sverige. Skriver för dig som föredrar att köra motorcykel, framför att åka motorcykel. Det är en liten men viktig skillnad på hur man ser på motorcyklar. I Bike får körglädjen stort utrymme!

"Vi är mycket glada att Bike vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/bike

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.