BIL Sweden, bilindustriföreningen

BIL Sweden deltar i Miljöteknik – Sustainable Innovation

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2006 16:36 CET

Den 21 till 23 november finns bilbranschen på plats i Göteborg på Miljöteknik – Sustainable Innovation för att visa de senaste miljömodellerna.

Bilar som drivs av gas, etanol och hybridteknik tillsammans med dieselbilar visas på utställningen och det finns möjlighet att träffa representanter för branschen på plats.

Samtidigt arrangerar BIL Sweden ett seminarium med titeln ” Kan miljöbilar och ny teknik, lösa bilismens miljöfrågor och oljeberoende?”: Deltar gör bland andra Ulf Roos, tekniks chef BIL Sweden, Mats Alaküla, professor, Lunds tekniska högskola och Per Kågeson, forskare och debattör.

För mer information och anmälan till seminariet gå in på www.miljoteknik.se.
BIL Sweden är branschorganisationen för företag som tillverkar och importerar personbilar, lastbilar och bussar. Organisationen har ca 25 medlemsföretag och bildades 1941. Organisationens medlemmar står för 99% av nybilsförsäljningen i Sverige. BIL Sweden vill förbättra de industriella och kommersiella förutsättningarna för branschen i Sverige.
BIL Sweden, Box 26173 [Karlavägen 14 A] 100 41 Stockholm, tel 08 701 63 60, fax 08 791 23 11, bil@bilsweden.se www.bilsweden.se