Aggressive Development AB

Bil & Verkstad börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 16:53 CET

Docu Group Sweden AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Bil & Verkstad till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

Vi bjuder på intressanta reportage från bilverkstäder, biltester, personintervjuer, produktnyheter, nostalgi och andra nyheter! Tidningen distruberas till Sveriges samtliga verkstäder för person- och lastbilar, bilel, bilelektronik, däckservice, bensinstationer, bilförsäljare samt detaljhandel för bildelar och tillbehör, med flera! Tidningen ges ut 8 ggr/år.

"Vi är mycket glada att Bil & Verkstad vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/bil-o-verkstad

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.