Wyatt Media Group

Bilddagboken spräcker drömvallen -1.3 miljoner unika besökare/vecka

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 14:45 CEST

Pressmeddelande 2008-09-24

Bilddagboken, Sveriges största ungdomssajt, slår nya rekord. Nu har sajten över 1.3 miljoner unika besökare/vecka. Det innebär att över 80 % av Sveriges ungdomar mellan 15-20 år har sina bilddagböcker på bilddagboken.se.

- Vi har nått en fantastisk milstolpe med att nå över 1.3 miljoner unika besökare per vecka. Det senaste ett och ett halvt år har vi vuxit med 240 procent, vilket är extremt kul och tillväxten bara fortsätter, berättar Marcus Gners Marknadschef på Bilddagboken.

Mediemarknaden har under de senaste åren genomgått stora förändringar, framför allt bland unga människor. Internet blir starkare och starkare och vi spenderar mer och mer tid på nätet. Vårt sätt att använda medier har också förändrats.

- Det här är särskilt tydligt bland unga människor och vi ser den effekten på Bilddagboken. Vi tycker att det är väldigt roligt och samtidigt är det en bekräftelse på att det vi gör är rätt och tilltalande för våra användare, säger Gners.

För mer info, se detta veckas Kia-index på http://www.kiaindex.org/

För mer information kontakta:
Marcus Gners, Marknadschef Bilddagboken
E-post: marcus.gners@bilddagboken.se
_____________________________________________________________
Bilddagboken är Sveriges största ungdomssajt där medlemmarna kostnadsfritt kan spara och dela med sig av sina bilder. På sajten finns funktioner såsom kalender, dagbok, album, gästbok, forum och chatt och de cirka 900000 medlemmar laddar i genomsnitt upp över 500000 bilder på sajten varje dag. Bilddagboken, som är Sveriges snabbast växande webbplats med cirka 1,3 miljoner unika besökare i veckan grundades 2004, har cirka 6 anställda och ingår i Wyatt Media Group tillsammans med Lunarstorm.se, Tyda.se, Xtraworks.se, Wyatt Research, Jugador.se, Bloggkoll.com och Wyatt Creative. För mer information se: www.bilddagboken.se eller www.wyatt.se.