Draper Europe AB

Bildformat 16:10 standard för Euroscreen®

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 10:00 CEST

Bildformatet 16:10 hittar du numera som standard för Euroscreens® projektordukar. Efterfrågan är framförallt stor inom affärs- och konferensvärlden där de bärbara datorerna ofta idag har en upplösning på 1280x800, dvs. förhållandet är 16:10. Projektortillverkarna måste då snabbt följa med i denna utveckling, och Euroscreen® låter inte vänta på sig heller. Projektordukstillverkaren kallar formatet för "data" och de begränsar sig inte att erbjuda bildformatet 16:10 i några få utvalda modeller, utan kunder kan beställa dataformatet i de dukmodeller som lämpar sig bäst för professionell konferensmiljö.

"16:10-formatet har funnits att tillgå en tid, men vad som gör oss så speciella är att vi har det som standard från och med 2009 års prislista vilket gör att det inte blir något extra pristillägg. Detta är en enorm fördel för oss att kunna erbjuda med våra svensktillverkade projektordukar jämfört med importerade standarddukar från Kina", säger Rickard Bengtsson, ansvarig säljare på Bjurab Sweden AB.

Bjurab Sweden AB har tillverkat AV-utrustning under varumärket Euroscreen®, framför allt projektordukar, i snart 30 år för den skandinaviska och europeiska marknaden. Produktion och huvudkontor finns i Halmstad.