Bilkamera Stockholm AB

Bilens svarta låda

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 16:21 CET

STOCKHOLM, 13 februari, 2013

Förvandla bilkameran till bilens svarta låda med Samsungs stöttåliga minneskort!

Om olyckan är framme och du är inblandad i en bilolycka kan både bilen, du själv och din bilkamera gå sönder. Då är det extra viktigt att få med bevis på vad som har hänt i olyckan, men när minneskort väl är skadade är det svårt att återställa lagrad data. Minneskort i bilkameror måste alltså vara hållbara nog att överleva stötar och slag. Samsungs minneskort är byggda för att klara tyngden av en 1,6 tons lastbil, nog för att skydda din data från allt från dagliga missöden till större olyckor.

Likt flygplanens 'black box' kan man utläsa vad som faktiskt har hänt vid olycka genom att konsultera filmen ifrån bilens bilkamera.

Kontaktinformation

Maxx Glans, Produktansvarig, Bilkamera.se på: +46706 874 007 eller maxx.glans@bilkamera.se

Om Bilkamera.se

Bilkamera Stockholm AB, www.bilkamera.se, lanserar bilvärldens hetaste tillbehör i Sverige. Bilkameran är en mindre portabel kamera som enkelt monteras i din bil. Kameran filmar därefter vad som sker i trafiken under din resa. Filmen från kameran kan sedan användas som bevismaterial vid trafikincidenter, trafikolyckor eller oenighet. Slipp onödiga självrisker och bråk intill vägkanten med ett extra vittne i bilen. Bilkamera grundades 2013 och är privatägt.