Rimgard Sweden AB

Bilhandlare kan sova bättre om nätterna med en unik ny stöldskyddsprodukt för bilar

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 09:31 CET

Februari, 2017 – Rimgard, en svensk produkt utvecklad för att hålla tjuvar borta från bil hjul och fälgar, har nu utvecklat en produkt speciellt för bilhandlare. Det är lösningen på det problem som bilhandlare har med demobilar som inte får plats med i bilhallen och istället hamnar utomhus i ett inhägnat område. Låsen hyrs in månadsvis och säljs i pack av 12, 24 eller mer. Alla lås är i en stark orange färg och har samma egenskaper som reflexer för att underlätta identifiering av polis, vittnen och tullar. En nyckel passar till alla lås i samma kit för att förenkla för bilhandlaren.

Bilar som står uppställda är ett enkelt mål för potentiella gärningsmän som stjäl däck och fälgar. Handlare i Europa och övriga världen har mött ett ökande problem med dessa fräcka stölder och både i Europa och USA finns exempel på handlare som blivit av med upp till 50 uppsättningar under ett tillslag.

”Det skär i hjärtat när man möter ens bil uppstaplad på tegelstenar och grova skador från den hänsynslösa stölden,” berättar Lars Ivarsson, Rimgards grundare. ”När jag för tredje gången hittade min bil i detta skick bestämde jag mig för att göra något åt de. Jag hoppas nu att min produkt kommer att hjälpa privat person som bilhandlare att skydda sig från dessa attacker som lämnar så mycket skada och ekonomiska belastning.”

För ytterligare information, kontakta:

Carl Petterson, marknadschef Rimgard

Email: carl@rimgard.com

www.rimgard.com

Om Rimgard

Rimgard startades 2015 av entreprenören Lars Ivarsson efter hans hjul och fäljar blivit stulna för tredje gången i sitt liv. Rimgard är ett stöldskydd som låser fast fäljar och hjul utan att komprimera hjulets utseende eller funktion. Låsen finns att få med bilmärkets logga samt ett lås i 24k guld för de som gillar det lilla extra. För mer information på Rimgard vänligen besök www.rimgard.com eller skicka ett e-mail till info@rimgard.com