Biljett Nu AB

Biljett Nu svarar på kritik mot andrahandsmarknaden för biljetter

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 15:23 CEST

Återigen visar andrahandsmarknaden av biljetter att den fyller en funktion bland fansen. Branschen består av ett antal bolag som arbetar hårt för att leverera biljetter som är svåra att komma åt till evenemang som ofta redan är slutsålda hos arrangören.

Biljett Nu som är den största aktören i branschen sätter priserna efter marknadens utbud och efterfrågan. Företaget har mycket kontakter och samarbetspartners inom branschen och kan därför sätta priser som ibland ligger under arrangörens pris.

- Vi försöker göra möjligt för alla fans att kunna gå på en konsert och ha råd med biljetten. Biljett Nu står på fansens sida och försöker alltid ordna biljetter till evenemang som är slutsålda. Många gånger gör man dessutom detta till ett bättre pris än arrangören, säger Hans Haraldsson VD hos Biljett Nu.

Biljett Nu i Stockholm AB köper, byter och säljer konsertbiljetter i andra hand sedan 1998 som en service åt privatpersoner och företag. Biljett Nu erbjuder även förköpsförsäljning online åt arrangörer av konserter och evenemang.