Sir John Group

Biljetterna för Föreläsningen om Utöya är släppta.

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 14:54 CET

Terrorattentaten i Norge 2011 var ett tvådelat terrorattentat, dels riktat mot Regjeringskvartalet i centrala Oslo och dels mot det norska Arbeiderpartiets ungdomsförbund Arbeidernes Ungdomsfylkings årliga sommarläger, med 560 deltagare. på ön Utøya. På eftermiddagen den 22 juli 2011 detonerade en bilbomb på Grubbegatan i Oslo och cirka två timmar senare började skottlossning mot ungdomar och vuxna på Utøya.

Den norska polisen har bekräftat åtta döda i explosionen och 69 dödsoffer relaterade till dödsskjutningarna på ön. (Sammanlagt 77 personer)

Föreläsningen kommer att handla om hur arbetet genomfördes och hur deras upplevelse var på Utöya sommaren 2011 och vad har vi lärt oss av denna händelse.

- Efter föreläsningen så kommer det att bli en halvtimmas frågestund.

Johan som föreläser är den person som satt som ansvarig för räddningsarbetet runt Utöya den 22 juli och det efterarbete som blev så krävande och samtidigt så givande för dom som var med. Han kommer att berätta hur arbetet genomfördes samt hur deras upplevelse var under och efter utfört uppdrag.

Föreläsare: JOHAN AUDESTAD
Distriktsjef, Buskerud SFD (Sivilforsvaret Norge)

För mer information, vänligen kontakta:

Thorbjörn Karlsson
Creative Director
Sir John Group | Attityd Forum
Fasanvägen 2B, 594 30 Gamleby
Mobil: +46 (0)70 635 53 19
E-post: thorbjorn.karlsson@sirjohngroup.se

Läs också mer på seminariets egen webbplats!