Moment Group AB

BILJETTRUSNING TILL MAGNUS DEN STORE PÅ BÖRSEN 2013!

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2012 11:39 CET

Den 10 oktober släpptes biljetterna till Ugglas nyskrivna krogshow, Magnus den Store. Med anledning av att flertalet föreställningar redan är slutsålda släpps nu ytterligare föreställningar under februari och mars. Dessutom förlängs spelperioden till och med den 27 april. Den 24 januari har showen premiär på anrika Hamburger Börs.

Magnus den Store är en personlig och möjligen helt verklighetstrogen resa där man på en rad olika sätt får följa Kung Uggla. För manuset står Magnus Uggla, Christoffer Bendixen och Per Andersson. Det blir en röjig, rockig, krogshow, en show där kungen själv tillsammans med band och dansare bjuder på en skön mix av nya låtar och massor av välkända hits. Men bara sånt av största vikt. Resten skiter han som bekant i. En krogshow för kung och fosterland!

- Vi är mitt uppe i förberedelserna så det här är ett otroligt glädjande besked. Tack vare detta kommer showen bli extra rolig, hälsar Uggla.

- Det här kommer att bli en särskiljande show, något alldeles unikt i min mening, säger Producenten för föreställningen Mikael Gordon - Solfors

- På Hamburger Börs har vi dubbel anledning att fira  - premiär på Magnus den Store samt ett 200-års jubileum 2013! avslutar Ingmari Pagenkemper, VD Hamburger Börs.

Premiär torsdagen den 24 januari!

Biljetter finns till försäljning via:
www.showtic.se
www.hamburgerbors.se

För senaste information kolla in:
www.magnusuggla.nu
www.facebook.com/magnusugglaofficiell
twitter.com/KungUggla
instagram: kunguggla

Pressbild finns att hämta här:
pressrum.awb.se
användare: press
lösen: showroom

För mer information vänligen kontakta Sandra Nordin A.W.B. e-post: sandra@awb.se, tel: 0706-973959.

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom nöjesupplevelser och integrerad kvalitetsunderhållning.  Grunden till koncernen lades redan 1956 och Wallmans Nöjen var först i Sverige med det succéartade konceptet Dinnershow där gästerna serveras en helkväll med såväl mat som underhållning. I Wallmans Nöjen ingår idag varumärkena Golden Hits, Hamburger Börs och Wallmans. Företaget är numera även ägare av Ladies Night. Sedan 2009 ingår Wallmans Nöjen i 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.