Actor Biljett & Entrésystem

Biljettsläpp till Tre Kronor - Danmark i Lindab Arena

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 10:51 CET

I dag släpps biljetterna på webbiljett till Tre Kronors landskamp den 5 maj 2010. Landskampen ingår som en del i förberedelserna inför VM i Tyskland som startar den 7 maj.

Biljetterna köper man enklast via nätet, där besökaren skriver ut biljetten hemma och kan sedan gå direkt till insläppet där biljetten kontrolleras elektroniskt i vändkorset. Det är elitserielaget Rögle som arrangerar sin första landskamp i sin hemmaarena Lindab Arena. Lindab Arena har ett effektivt och helautomatiserat flöde från biljettköp till inpassering via moderna vändkors, detta medför en snabb och enkel inpassering in i arenan för besökaren.

− Vi är väldigt stolta att man väljer Ängelholm och Lindab Arena för en landskamp. Det här är ytterligare ett kvitto på vårt arbete att stärka ishockeyns position som attraktion inom regionen. Vi hoppas att det ska bli en folkfest och en härlig upptakt inför VM, säger Peter Hedlund klubbdirektör för Rögle BK.

Biljetterna köper man på:
www.webbiljett.se/TreKronor

Arrangör Rögle BK:

Biljettsystemleverantör:
www.actor.se

Actor Biljett och Entrésystem är ett IT företag, beläget i Gävle, som är marknadsledande i Norden för integrerade entré- och biljettsystem till besöksanläggningar. Företaget levererar en egenutvecklad helhetslösning för biljetter, försäljning, inpassering, bokning samt distribution av biljetter på Internet.