Actor Biljett & Entrésystem

Biljettsystemet som är redo för framtiden

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 16:10 CET

Biljettsystemet från Actor Biljett & Entrésystem med integrerad kassalösning är redo för nya lagen om kassaregister samt även för de kommande EMV (chip) kraven för kontokortshantering som båda införs under 2010.

De som säljer varor eller tjänster mot kontant betalning måste, från och med den 1 januari 2010, ha ett certifierat kassaregister som följer skatteverkets nya regler. Biljettkassan är nu tillverkardeklarerad och godkänt av Skatteverket som ett certifierat kassaregister.

Biljettkassan har även en EMV-certifierad, integrerad kontokortslösning som är ett krav från och med den 31 december 2010 för användning av säkra och godkända betalkortsterminaler. Den EMV-säkra kortlösning sker genom vår partner Payzone som var bland de första i Norden med både PCI- och EMV-certifiering.

Detta innebär alltså att vi kan erbjuda en av marknadens säkraste biljettsystem med integrerat kassaregister och betalkortslösning. Den stora fördelen med att ha dessa delar integrerade är att försäljningen blir effektivare och tiden för att genomföra ett köp minskar. Det är viktigt för en biljettkassa där det oftast är högt tryck på match/evenemangsdagen. Andra fördelar är att man slipper extern terminal och väntan på flera utskrifter dessutom minskar man risken för felslag då man inte behöver slå in summan två gånger.

För mer information kontakta:
VD Urban Sundin,
urban@actor.se

www.actor.se

Actor Biljett och Entrésystem är ett IT företag, beläget i Gävle, som är marknadsledande i Norden för integrerade entré- och biljettsystem till besöksanläggningar. Företaget levererar en egenutvecklad helhetslösning för biljetter, försäljning, inpassering, bokning samt distribution av biljetter på Internet. Systemet finns på fler än 200 installationer i Sverige Norge och Danmark. Kunderna finns inom upplevelsesektorn som Idrottsarenor, Badanläggningar, Multiarenor, Besöksparker, Museer, Konserthus och Teatrar.