Aggressive Development AB

Bilkatalogen börjar säljas digitalt i Qiozk

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 11:35 CEST

Egmont AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Auto Motor & Sports "Bilkatalogen" till försäljning i både iPhone och iPad till tusentals användare.

I Bilkatalogen hittar du världens alla seriebilar från A till Z. Utförliga texter och många härliga bilder. Men förutom de vanliga bilarna hittar du även de exotiska, udda, och i flera fall handgjorda bilar från hela världen, inklusive länder som Indien, Kina, Uzbekistan, Ukraina med flera. Alla fakta och data om samtliga bilar finns på 80 fullmatade faktasidor, inklusive webbadresser. Alla nybilspriser i Sverige. Dessutom alla adresser, telefonnummer och webbadresser till alla svenska bilimportörer. Och som vanligt får du dessutom listan över årets tolv bästa bilar enligt auto motor & sports testredaktion.

"Vi är mycket glada att Bilkatalogen vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore.

Ladda ner appen från http://www.qiozk.com

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.