Universal Music Sweden

Billboardettan Robin Thicke släpper nytt album den 15:e juli

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 13:57 CEST

Robin Thickes nya hitsingeln “Blurred Lines” feat. T.I. & Pharrell är nu #1 på amerikanska Billboardlistan. Singeln är den första från det kommande albumet med samma namn. Inte nog med Billboardplaceringen så ligger låten #1 på iTunes i hela 55 länder inklusive Sverige. Singeln gick även in som #1 på försäljningslistorna i Storbritannien, Australien, Kanada, Tyskland, Holland, Irland och Nya Zeeland. Dessutom har musikvideon fått 48 miljoner visningar på Vevo.

Framgångssagan fortsätter för den amerikansk-kanadensiska R&B-artisten och förväntningarna inför albumreleasen av Blurred Lines den 15:e juli är stora.