Billboo AB

Billboo - Tecknar avtal med Avspark: Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 15:47 CEST

Billboo - Tecknar avtal med Avspark: Stockholm

Billboo, marknadsledare inom sportappar för svenska lag, har tecknat avtal med Avspark Stockholm om att gemensamt marknadsföra Billboo Mobilt Matchprogram till samtliga division 4 till division 6 klubbar i Stockholms-området. Avspark: Stockholm, www.avsparkstockholm.se, har sedan många år varit en given källa för fotbollsentusiaster för att följa Stockholmsfotbollen. Med tre skribenter rapporteras det från mängder med matcher varje vecka och flertalet av de över 130 lagen i de aktuella serierna bidrar även själva med material, vilket gör Avspark: Stockholm till meckat för fotbollsentusiaster.

“Intresset för fotbollen i lägre divisioner ökar markant för varje år och vi vill nu tillsammans med Billboo ge lag och supportrar än bättre service genom att erbjuda tillgång till bl.a. nyheter, resultat och artiklar direkt i mobilen. På detta sätt hoppas vi kunna hjälpa till att lyfta klubbarna och öka intresset än mer.” säger Björn Dahlman på Avspark: Stockholm.

"Vi värderar detta samarbete mycket högt då det visar på vilken kraft och vilket intresse det finns kring fotbollen på alla nivåer. Avspark: Stockholm har på i stort sett ideell basis under många år gjort ett enormt arbete för att synliggöra dessa mycket uppskattade lag men som det tyvärr aldrig skrivs om i andra medier. Vi ser även fram emot att kunna utöka samarbetet med Avspark: Stockholm längre fram med nya funktioner." säger David Broberg på Billboo.

Om Billboo

Billboo erbjuder idrottsklubbar och förbund mobila appar med vilka fans och supportrar kommer närmare sitt favoritlag. Vi är ett team med lång erfarenhet från sport- och mobil-världen och vi brinner för att erbjuda en optimal upplevelse vid sportevent. Vårt mål är att få vara delaktiga i att få svensk idrott på alla nivåer att blomstra.

Vi på Billboo ser en enorm potential i mötet mellan t.ex. klubbars supporters och dagens moderna teknik. Billboo står på en enormt kraftfull plattform vilken ger supporters tillgång till information som ej tidigare varit möjlig att förmedla samt helt nya intäktsmodeller för klubbarna.

Om Avspark: Stockholm

Vi på Avspark: Stockholm brinner för fotboll och vi bevakar div 4 till div 6 i Stockholmsfotbollen sedan 2007. Intresset för vår sida har ökat från år till år och med www.avsparkstockholm.se vill vi lyfta fram gräsrotsfotbollen och erbjuda ett forum för andra intresserade.

För mer information, besök våra hemsidor:

www.billboo.com

www.avsparkstockholm.se