Destination Kalmar

Billie the Vision & the Dancers spelar på Larmtorget i Kalmar!

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2012 10:31 CEST

Varje sommar möter du svenska artister och band på Larmtorgets livescen mitt i centrala Kalmar. Dessutom görs uttagningar i Sveriges Radio P4:s landsomfattande artisttävling ”Svensktoppen nästa”. På tisdag, den 24 juli, gästas Larmtorget av ett band som är fantastiskt att se live: Billie the Vision & the Dancers. Dessutom dyker Suzanne Reuter upp för en intervju.

Tisdagen den 24 juli: Billie the Vision & the Dancers
Billie The Vision & The Dancers är ett svenskt indiepopband som bildades i Malmö 2004. Det är en band du ska se live! De har ett unikt sväng, en egen stil och en smittande charm. De sex fullängdsalbumen bjuder på musikalisk bredd och kontraster. Bandet spelar på landets största scener och festivaler, men också på skolor och i fängelser. Dessutom lever musiken sitt eget liv på Internet. Miljontals nedladdningar från länder bandet aldrig ens besökt vittnar om en internationellt gångbar musik som står på egna ben.

Deltagare i Svensktoppen nästa 24 juli:
Petra Haraldsson, Pär Friborg och Lisa Karlsson

Dessutom intervjuas Suzanne Reuter på scen ca kl. 19:30, strax innan huvudbandet går på scen. Suzanne Reuter är aktuell i pjäsen "Hjälten från Kalmarsund" som just nu spelas på Krusenstiernska teatern.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.