Redcats Nordic

Billigare än billigt. Nu finns kläder från Ellos och Josefssons i ny outletbutik på Internet.

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2003 16:58 CET

Postorderföretaget Redcats Nordic finslipar sin internetstrategi. Nu kan kunder handla bl. a. kläder med upp till 70% rabatt i Redcats Nordics outletbutik på nätet.

Vi vill göra vår Catalog Outlet-butik tillgänglig för alla våra kunder, inte bara de som har möjlighet att besöka våra fyra outletbutiker, säger Eric Faintreny, VD för Redcats Nordic.
Dessutom ökar vår försäljning via nätet hela tiden, så det är en naturlig utveckling av vårt erbjudande. Hos Josefssons står internetbutiken nu för 22% av omsättningen, och på Ellos för 17%, förklarar Roland Bengtsson, internetansvarig Ellos.
I outletbutiken kommer det att finnas restpartier av kollektioner från de ordinarie katalogerna. Det är dam- herr och barnkläder, men även hemtextil, hushåll och hemelektronik.

Tidigare i år tilldelades Ellos internetbutik en Web Service Award i kategorin Bästa Internetbutik.

Redcats Nordic är Nordens ledande postorderkoncern med varumärkena Ellos, Josefssons, La Redoute, Catalog Mail Outlet och Enjoy. VD är Eric Faintreny. Koncernen har 1300 anställda, omsatte drygt 3 miljarder SEK inkl moms år 2002 (+ 2,3% mot 2001) och ingår i Redcats, världens tredje största postorderkoncern med 23 000 anställda i 18 länder. Redcats är i sin tur en del av den franska industrigruppen Pinault-Printemps-Redoute som är noterad på Parisbörsen. Förra året skickades 6,8 miljoner paket ut från Redcats anläggning i Borås

För vidare information vänligen kontakta:

Eric Faintreny
VD Redcats Nordic