Scandinfo Marketing Research

Bilmodellen med nöjdast nybilsköpare börjar på S...

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 07:30 CET

Autopedia fortsätter sin frammarsch och kan nu lansera nya resultat! Efter sex månader och fler än 22 000 nybilsköpare som har svarat på Autopedias frågor, kan vi nu släppa resultat på bilmodellsnivå. Vilken bilmodell har nöjdast nybilsköpare totalt sett? Och vilka bilmodeller vinner kampen om nöjdast kunder vad gäller ”roligast att köra”, ”förvaringsutrymme” eller ”bränsleförbrukning”? Autopedia vet och idag klockan 10.00 går de nya bilmodellsresultaten online.

Utifrån dagens resultat på Autopedia.se är Škoda Superb bilmodellen som totalt sett har nöjdast nybilsköpare, tätt följt av Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan och BMW 5-serie.

Varje dag uppdateras resultatet på Autopedia.se vilket gör tjänsten till något alldeles unikt, säger Jan-Inge Isacsson, talesperson för Autopedia. Detta är inte en undersökning som görs en gång per år, utan varje dag svarar nybilsköpare runt om i Sverige på frågor hur nöjda de är med själva bilköpet och därefter med bilen i sig. Resultatet blir därför aldrig passé utan lever ständigt, fortsätter Jan-Inge Isacsson.

När nybilsköparna svarar på Autopedias frågor, får de tycka till om hur nöjda de är med olika egenskaper. Enligt dagens resultat är Ford Focus bilmodellen som är roligast att köra medan Audi A3 har nöjdast kunder vad gäller bränsleförbrukning. Tittar man istället på designegenskaper toppar Audi A6 invändig design medan BMW 5-serien tar hem utvändig design. Fler egenskaper och bilmodeller finns på autopedia.se

- Det är fantastiskt att se hur Autopedia växer tack vare alla nybilsköpare som tycker till och delar med sig av sina åsikter. Ju fler svar från nybilsköpare desto mer resultat kan vi redovisa. Autopedia är konsumenternas röst och vår förhoppning är att rösten hjälper bilbranschen att bli bättre på att möta nybilköparnas behov och i slutändan leder det till ännu nöjdare kunder, avslutar Jan-Inge Isacsson.

ScandInfo är ett av Sveriges ledande marknads-undersökningsföretag inom kundtillfredsställelse och varumärkesutveckling. Vi fokuserar på att göra lösningar där marknadsinformation blir till konkreta verktyg för att nå uppsatta mål.

Vi vänder oss till företag som har stor tilltro till värdet av starka varumärken och nöjda kunder.