Tobera AB

Biluthyrning.nu expander under varumärket Autoprio.com

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2020 13:30 CET

​Jämförelsesajten för hyrbilar, biluthyrning.nu expanderar till fler länder och språk under varumärket Autoprio.com. Tjänsten kommer inte att byta namn i Sverige utan lever kvar under namnet ​Biluthyrning.nu.

Expansionen kommer att ske gradvis under året 2020 och beräknas vara klar under året. ​Autoprio.com kommer primärt att finnas på engelska och rikta in sig marknader som USA, Storbritannien, Australien, Irland mfl. Fler språk och länder kommer att läggas till gradvis. Tjänsten har som mål att bli ledande i Sverige och på utvalda marknader i jämförelse av priser på hyrbilar. Biluthyrning.nu startades redan 2006 och har länge varit en av Sveriges bästa sidor för prisjämförelse av hyrbilar.

Nätverket av sidor kommer att forsätta samarbeta med de största leverantörerna av hyrbilar som t.ex. Avis, Hertz, Europcar, Budget, Sixt, Thrifty, National, Alamo, Enterprise, Dollar, Keddy By Europcar, InterRent, Payless, Green Motion, Firefly, Flizzr, Surprice, Goldcar, Rhodium och addCar mfl.

Tobera AB, startat 1999, utvecklar och driver webbtjänster inom resor. Fokuserar på jämförelsesajter inom bokning av flyg, hotell och hyrbil. Vi driver ett flertal olika bokningstjänster och nyhetsidor inom resor och äventyr.