BIMobject AB

BIMobject öppnar kontor och representation i Danmark

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 09:30 CET

Svenska BIMobject AB har idag skrivit ett avtal med det danska BIM/CAD företaget Lasercad.dk. Lasercad.dk kommer att bli ny partner och verka som franchisetagare med kontor i Köpenhamn. Lasercad.dk har en lång bakgrund och erfarenhet med att skapa CAD objekt till den danska tillverkningsindustrin för byggprodukter. Det nya kontoret kommer att ha funktioner för marknadsföring, försäljning och projektledning för att lansera BIMobject’s tjänster och lösningar inom BIM och BIM objekt.

Danmark är en mycket intressant marknad med många fina varumärken och designers som nu får möjlighet att på ett nytt sätt marknadsföra sina produkter internationellt genom att produktplacera sig in i arkitekternas BIM system. Flera initiativ bl.a. från statligt håll har haft för avsikt att snabba på implementeringen av ny teknik inom byggsektorn i Danmark. Detta är ett måste för att hålla sig konkurrenskraftig inom arkitektur och byggnation med användande av modern teknik. Med hjälp av BIMobject Denmark ges nu en möjlighet att förse alla olika BIM/CAD system på marknaden med BIM objekt som beskriver verkliga produkter och hjälper företagen att bli föreskrivna i byggprocessen.

”It is a natural step for us to go into a more neutral position in Denmark with many different systems on the market already it is not easy for the manufacturers to stay in touch with technology, that will be our mission in the near future to help the Danish manufacturers both in domestic sales but also how to get into BIM process abroad. Here the global network of BIMobject AB will be crucial.” Says Johnny Lundberg Blaedel, vd för Lasercad.dk som nu blir BIMobject Denmark.

”Vi välkomnar vår nya partner i Danmark, det är ännu ett viktigt steg för oss att komma närmare den danska marknaden, som bara är 30 minuter bort från vårt huvudkontor i Malmö. Vi kommer nu att jobba intensivt med vår nya partner så att de snabbt får tillgång till affärer och teknologi.” says Stefan Larsson, vd för BIMobject AB.

BIMobject AB är ett svenskt företag med global skalbar affärsidé. Vi hjälper våra kunder att bli mer framgångsrika inom marknadsföring och försäljning, genom att skapa virtuella kopior av deras produkter som BIM objekt.  BIMobject AB utvecklar IT verktyg, web lösningar och tjänster för skapandet, konverteringen och publiseringen av BIM objekt på nätet och skapar en direktlänk mellan produkterna och föreskrivande led som använder BIM/CAD system i byggbranschen.