Binero

Binero lanserar Longtbortisthan för en femma

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 10:00 CEST

Sveriges vänligaste webbhotell Binero lanserar tillsammans med Gottfrid Swartholm lågpristjänsten Longtbortisthan – webbhotell för fem kr per år. Tjänsten bygger på en ny serverpark i Kambodja och erbjuder en rad efterfrågade Cloudtjänster, bl.a. kostnadsfri fildelning,.kh-domän och ett omfattande integritetsskydd.

– Lagringspriserna sjunker, tjänsteerbjudandena ökar och efterfrågan är högst här i Asien – en given framgång, hade vi inte gjort det hade någon annan gjort det. Vi är glada att kunna få med Gottfrid Swartholm som ansvarig för vårt nya affärsområde Binero.asia med säte i Phnom Penh, säger Bineros VD Anders Aleborg.

I ett abonnemang i Longtbortisthan ingår 250 MB utrymme, 1 GB trafik per månad, årlig backup och en kontrollpanel. Andra Cloudtjänster från Longtbortisthan redan från början kommer att vara Wordpress bloggenerator och ordbehandlingsprogram, båda med fullständig kambodjansk stavningskontroll.
För att nå det oslagbara priset fem kr/år för allt detta har Binero maximalt utnyttjat de lokala förutsättningarna bl.a. lägre kostnadsläge, EU-bistånd och enbart support på flytande kambodjanska av den virtuelle supportassistenten Pål Pot. Longtbortisthan är även ett miljövänligt erbjudande:

- Inom Longtbortisthan-tjänsterna är vi mycket medvetna om miljön. Vi utnyttjar t.ex. bara förnybara bränslen för vår el. Kunderna behöver inte oroa sig över miljöpauser, vårt system ser automatiskt till att vi kan ha både Earth Minutes, Hours och Days vid oregelbundna tidpunkter, dock oftast under Västeuropas nattetid, säger Gottfrid Swartholm, affärsområdeschef för det nya Binero.asia.

För mer information, kontakta:

Anders Aleborg, VD, Binero, 070-624 03 06, anders.aleborg@binero.se

Binero AB är en webbhotells- och domännamnsleverantör med ambitionen att vara Sveriges vänligaste webbhotell: öppenhet, ärlighet och vänlighet. Företaget erbjuder bland annat slopad bindnings- och uppsägningstid, månadsbetalningar samt en total transparens till driftsservrarna. Binero har rekommenderats av Råd & Rön samt 2005, 2006 och 2008 av Internetworld, som 2009 utsett företaget till ”Sveriges bästa webbhotell”. www.binero.se