Stockholms Idrottsförbund

Bingolotter till premiären ger extra mycket pengar direkt till den säljande föreningen

Pressmeddelande   •  Aug 11, 2003 13:41 CEST

Förhoppningen från BingoLottos sida är att detta kommer att innebära en god möjlighet för de cirka 12 000 föreningar som säljer Bingolotter att tjäna lite välbehövliga extra pengar inför höstens aktiviteter. För alla svenskar som har en särskild favoritförening är det dessutom ett utmärkt tillfälle att se till att just den föreningen får ett särskilt stöd.

- Det här ger alla som känner lite speciellt för sin lokala fotbollsklubb eller vad det nu kan vara möjligheten att ge just den ett extra handtag genom att köpa bingolotter därifrån. Vi hoppas också att det här kan få lite fler människor att upptäcka våra många höstnyheter, varav många kommer att avslöjas i premiärsändningen, säger Leif Flatow, lotteriföreståndare.

Specialsatsningen inför premiären den 30 augusti innebär en möjlighet till ordentligt procentuell ökning av föreningens intäkter. Dessutom kommer alla pengarna att betalas ut till föreningen i princip omedelbart, det vill säga redan veckan efter sändningen. I normala fall tar denna hantering av administrativa skäl längre tid, men nu får föreningarna en unik möjlighet att direkt förbättra sin ekonomi.

Britt Lindberg, vice ordförande i Frillesås FF välkomnar BingoLottos nya grepp:

- Jag tycker det är väldigt bra att så mycket pengar går tillbaka till vår förening, det ger oss en extra morot att ge oss ut och sälja lotter inför premiären. Och ju fler lotter vi säljer inför premiären, desto fler får ju upp ögonen för BingoLotto igen och det hjälper oss ju även resten av året, säger Britt Lindberg.

I höst kommer landets föreningar också att få möjlighet att sälja sina bingolotter ännu mer effektivt än tidigare. Med hjälp av det prenumerationssystem som införs under hösten kommer det gå att abonnera på bingolotter för hela säsongen. Det betyder att föreningen endast behöver sälja en enda prenumeration för att därmed i praktiken ha sålt en lott till alla spelomgångarna.

En annan nyhet till höstsäsongen är att föreningar som har turen att sälja bingolotter med högvinster kommer att premieras extra för detta. En lott som ger en spelare chansen på Superchanshjulet är värd 25 000 kronor för den säljande föreningen, en Bankvalvslott 15 000 kronor, en bilvinst ger föreningen 10 000 kronor extra och en vinstlott i det nya Diamantspelet är värd 5 000 kronor.

För mer information, kontakta gärna:
Anki Edvinsson, pressansvarig för BingoLotto. Telefon 031-338 80 19, mobiltelefon 0703?28 80 19. E-post: anki.edvinsson@BingoLotto.se