MaskinExpo Sweden AB

Biorenare från Vestelli möter ny publik på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2019 08:04 CEST

Biorenare från Vestelli har rönt stor uppskattning på sin finska hemmamarknad. Nu lanserar företaget sina innovativa BDT-lösningar även i Sverige. Startskottet går på MaskinExpo, som hålls på STOXA den 23–25 maj.

Vestelli arbetar uteslutande med system för BDT-rening (bad-, disk- och tvättvatten). Företaget har varit föregångare inom BDT-rening på burk sedan 2010. Framgångarna har grundats på innovativa lösningar, en mängd tester med utmärkta reningsresultat samt lovord från både entreprenörer och slutkunder. Med detta i ryggen vill nu företaget på allvar etablera sig i Sverige.

– Vår standardbiorenare för ett och två hushåll är tillverkad i betong och är självförankringsbar. För kunden är det ett väldigt enkelt system att hantera. Ser man bara till att luftpumpen fungerar och tömmer slam en gång om året har man ett välfungerade system, säger Stefan Wasström, landsansvarig på Vestelli och den som leder etableringen i Sverige.

Produkterna är alltigenom utvecklade för att klara det nordiska klimatet. Så kallad vintertest är också gjord. Företaget lanserar nu flera BDT-renare i olika storlekar, avsedda för allt från sommarstugor till större anläggningar såsom campingområden och samfälligheter. Den svenska marknaden erbjuds också en extra låg modell, enligt önskemål från bergiga områden.

– En biorenare har flera fördelar jämfört med traditionella lösningar, vilket gör den till ett tryggt val för alla parter. Entreprenörerna i Finland gillar vår produkt, eftersom den är enkel, trygg och snabb att installera.

Flera kommuner har redan godkänt Vestellis produkter och all dokumentation som krävs för godkännande finns tillgänglig. Produkterna säljs via mindre grossister och återförsäljare i Sverige.

– Vi har redan nu klart med ett flertal återförsäljare. Tanken är att vi ska etablera ett seriöst återförsäljarnätverk över hela Sverige, tillägger Stefan Wasström.

För mer information, kontakta:
Stefan Wasström, landsansvarig
Vestelli AB i Sverige
Tel: +358 505728744
stefan@vestelli.se
www.vestelli.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se