Bioservo Technologies AB

Bioservo Technologies AB inleder samarbete med FysioNord AB

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 11:29 CEST

Bioservo Technologies AB tillkännager idag att man tecknat agentavtal med FysioNord AB för den norrländska marknaden.

Företaget FysioNord AB har sedan 2005 med stort kunnande och engagemang framgångsrikt arbetat med hjälpmedel och med att sprida kunskap om konkreta lösningar vid funktionsnedsättning i norra Sverige. Medarbetarna har tillsammans över 40 års erfarenhet och är för många en naturlig kontakt att vända sig till i sin region. Den norrländska regionen är viktig för Bioservo Technologies när man nu lanserar Servohandsken SEM Glove över hela Sverige. Bolagen har nu kommit överens om att FysioNord som agent skall ansvara för hela Bioservos Technologies produktutbud i norr.

"Vi är mycket glada över att inleda ett samarbete med FysioNord som med sitt stora kunnande och sin förankring i norra Sverige erbjuder en ökad tillgänglighet och närvaro för våra kunder" säger Tomas Ward, VD Bioservo Technologies AB.

"Servohandsken är en revolutionerande produkt för en målgrupp där det idag inte finns alternativ som ger dess unika funktion. Som agent för Bioservo kommer vi att ha möjlighet att skapa ytterliga förutsättningar att hjälpa nya och gamla kunder” säger Anders Larsson, VD FysioNord AB.

Bioservo Technologies AB grundades i ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset 2006. Tack vare sin bakgrund kan företaget kombinera medicinsk kunskap om människors behov med modern robotteknik för att skapa innovativa, krafttillförande produkter för personer med nedsatt muskelstyrka eller i behov av extra kraft.

Bioservo Technologies AB har huvudkontor och produktion i Kista norr om Stockholm.