Biotage AB

Biotages årsredovisning för 2005 publicerad

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2006 09:00 CEST

Biotages årsredovisning för 2005 finns från och med i dag tillgänglig som pdf-fil på koncernens hemsida på www.biotage.com. Den tryckta versionen är under distribution till aktieägarna och kan även beställas från Biotage på telefon 018-56 59 00. Den engelska versionen kommer att vara klar inom några veckor.

Kontaktperson:
Jeff Bork, VD och koncernchef
Tel: 0734-22 16 60, jeff.bork@biotage.se

Om Biotage
Biotage AB är ett globalt bolag verksamt inom biovetenskaplig forskning med starka teknologier, bred verksamhet och en långsiktig syn på marknaden. Företaget erbjuder lösningar, kunskap och erfarenhet inom genetisk analys och läkemedelskemi. Under 2005 förvärvades bl a verksamhet och produkter från bolaget Argonaut, vilket ytterligare förstärker produktsortimentet inom läkemedelskemi. Kunderna består bland annat av de 30 största läkemedelsbolagen och de 20 största bioteknikbolagen i världen samt av ledande akademiska institutioner. Huvudkontoret ligger i Uppsala och företaget har dotterbolag i USA, Japan, England, Tyskland och flera andra europeiska länder. Biotage har 330 anställda och omsatte 430 MSEK under 2005. Biotage är noterat på Stockholmsbörsen. Hemsida: www.biotage.com