Förlagshuset Wasa

Teater Kungaskogen på turné hösten 2017. Budskap: Att vara vänner.

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2016 09:32 CET

Tema vänskap, mot utanförskap och mobbning!

Vännerna i Kungaskogen Bioteater, Sveriges första digitala teater för barn, gör succé på biografer.
BOKA DINA PLATSER NU! De flesta föreställningarna under 2016 har varit utsålda långt innan visningarna när den sågs av över 20 000 barn! En bioteater är en avfilmad teaterföreställning. Barnen är delaktiga och sjunger med och dansar i föreställningen.

Bioföreställningen ”Vännerna i Kungaskogen” är hämtad ur bok-och musiksagan "Snick och Snack Vännerna i Kungaskogen bygger en koja" som gjort succé på förskola och skola i hela Sverige. BUDSKAP: Tema vänskap, att vara schysst och en bra kompis, mot utanförskap och mobbning! Om Kungaskogen finns info på www.ilka.se/vannerna

I TV får barnen se hur man röstar ut varandra, men i Kungaskogen får alla vara med. Hundratusentals barn har hört, sjungit och tagit sagan till sitt hjärta. Alla sjunger med i de härliga vännersångerna, som snart är de mest sjungna sångerna i förskolan (lyssna och titta gärna när förskolebarn sjunger "Vännervisan" för Kungen och Silvia). Kolla också Bioteater Kungaskogen på Facebook och Raffe Räv på YouTube.

Bio-versionen av den riktiga teatern är en avfilmning av succéföreställningen ”Vännerna i Kungaskogen” på Palladium i Malmö där 3000 barn såg de utsålda föreställningarna. Det är spännande att gå på bio och teaterkänslan finns i hela föreställningen. Vi kan nu erbjuda alla scenkonst till fördelaktiga priser.

BIOTEATER KUNGASKOGEN BESÖKER FÖLJANDE PLATSER HÖSTEN 2017:

Bioteater Kungaskogen turnéplan hösten 2017.

BOKA NU! 040-120012 eller e-post: idea@ilka.se

Vecka 42
Tisdag 17 oktober, Göteborg, Capitol (PRG Arrangör ILKA)
Onsdag 18 oktober, Göteborg, Capitol (PRG Arrangör ILKA)
Onsdag 18 oktober, Piteå, Bio 3:an (PRP Arrangör ILKA)
Onsdag 18 oktober, Avesta, Myntet (EU Arrangör ILKA)
Torsdag 19 oktober, Kristianstad, Kosmorama (SVB Arrangör ILKA)

Vecka 43
Onsdag 25 oktober, Stockholm, Victoria (SVB Arrangör ILKA)
Torsdag 26 oktober, Stockholm, Victoria (SVB Arrangör ILKA)
Onsdag 25 oktober, Kalmar, Biostaden (SVB Arrangör ILKA)
Onsdag 25 oktober, Skövde, Saga (SVB Arrangör ILKA)
Torsdag 26 oktober, Motala, Royal (SVB Arrangör ILKA)
Torsdag 26 oktober, Karlskoga, Saga bio (PRK Arrangör ILKA)

Vecka 45
Tisdag 7 november, Nyköping, Biostaden (SVB Arrangör ILKA)
Tisdag 7 november, Enköping, Sagabiografen (EU Arrangör ILKA)
Onsdag 8 november, Ekerö, Ekerö Bio (VI Arrangör ILKA)
Onsdag 8 november, Kungsbacka, Facklan (SVB Arrangör ILKA)
Torsdag 9 november, Trelleborg, Grand (VI Arrangör ILKA)

Vecka 46
Tisdag 14 november, Lund, Filmstaden (SF Arrangör ILKA)
Onsdag 15 november, Växjö, Filmstaden (SF Arrangör ILKA)
Onsdag 15 november, Örnsköldsvik, Palladium (SVB Arrangör ILKA)
Torsdag 16 november, Uppsala, Filmstaden (SF Arrangör ILKA)
Torsdag 16 november, Karlstad, Arenan (Arrangör ILKA)

Vecka 47
Tisdag 21 november, Örebro, Filmstaden (SF Arrangör ILKA)
Tisdag 21 november, Botkyrka, Skärholmen, Huddinge, Farsta mm Filmstaden Heron City (SF Arrangör ILKA)
Onsdag 22 november, Solna, Filmstaden Scandinavia (SF Arrangör ILKA)
Onsdag 22 november, Köping, Royal (SVB Arrangör ILKA)
Torsdag 23 november, Filmstaden Vällingby Fontänen (Vällingby (SF Arrangör ILKA)

Läs mera på www.ilka.se/vannerna    www.ilka.se/teater Facebook (Kungaskogen)

BOKA BILJETTER: 040 120012 eller idea@ilka.se Vid bokning ange leveransadress, tel nr, faktureringsadress med ref kod.

Kontakt: 040 120012

Medverkande i bioföreställningen: Berättare i inledning: Börje Ahlstedt.Musikalartisterna: My Johansson, Louisa Lyne och Tobias Kralmark. Ensemble: Emilia Rylander, Johanna Sandwall, Elsa Westberg, Malin Nilsson. Regi: Magnus Ödéhn. Koreograf: Christel Björkegren Hansson. Scenograf: Ulf Mårtensson. Kostym/scen: Karin Ericsson. Inspicient och idé: Ulf Ersmark. Ljudtekniker: Samuel Lundström. Filmbearbetning: Good World AB, Malmö. Solid Entertainment AB Malmö. Musiker: Rolf Alm, Olle Schnipper, P O Nilsson, Vilhelm Ersmark, Jonas Reingold, Ulf Rådelius, Paul Bocciolone Strandberg, Gunilla Ibérer, Samuel Lundström, Markus Nilsson, Johan Pihleke, Filip Runesson, Walle Wahlgren.

Upphovsmän: Text: Lisa Marie dos Santos. Musik: Ulf Ersmark, Vilhelm Ersmark, Lisa Marie dos Santos. Bild: Ingela Bergmann. Copyright: Förlagshuset Wasa/ILKA Malmö.

Snick och Snack med Vännerna i Kungaskogen finns som bilderböcker, noter och på 6 st CD skivor. På en av produktionerna medverkar Börje Ahlstedt som berättare.

Kungaskogen är registrerat varumärke. Alla licenser och upphovsrätter finns hos ILKA Förlagsprodukter AB, Malmö.

Välkommen till Kungaskogen!