Birka Line Abp

Birka Paradise i ny skepnad: Fartyget ombyggt för 20 miljoner kronor

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2011 09:16 CET

Den 8 februari 2011 är det 40 år sedan Birka Cruises grundades. Jubileumsåret firar rederiet bland annat med att bygga om delar av sitt kryssningsfartyg Birka Paradise.

Under tre veckor i januari har Birka Paradise gjort ett trafikuppehåll för teknisk översyn. Samtidigt har företaget passat på att göra en ordentlig uppfräschning och ombyggnation av fartyget. Allt i avsikt att ytterligare förbättra upplevelsen ombord för sina gäster samt att skapa en ännu bättre miljö för de anställda.

Investeringen ligger på ca 20 miljoner kronor och arbetet med ombyggnationen har utförts på ett varv i Nådendal, Finland.

­– Vi är mycket nöjda med resultatet av ombyggnaden. Våra gäster är vår allra viktigaste tillgång och vi är glada över att nu kunna optimera upplevelsen ytterligare ombord på Birka Paradise, både vad gäller service och funktion, säger Lars Näslund, VD för Birka Cruises.

Birka Paradises gäster kommer från och med nu att kunna njuta av en helt ny taxfreebutik, pub och bufférestaurang. I den populära nattklubben Copacabana har man helt byggt om baren för att kunna erbjuda bättre service.

För mer information kontakta:

Lars Näslund, VD

För pressbilder:

Birka Cruises AB
Birka Cruises, ett bolag i Eckerökoncernen, bedriver sedan 1971 passagerartrafik från Stockholm. Rederiet gör dygnskryssningar med Birka Paradise 7 dagar i veckan Stockholm-Mariehamn-Stockholm. Sommartid även weekendkryssningar till olika destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO 14001. Fartyget är Östersjöns mest miljöanpassade och uppfyller kraven på två nya miljöklasser Comfort Class och Clean Design. Mer information på www.birka.se.