Evenemangstips

Bisazzas gigantiska skål i vitguldmosaik på gästspel i Stockholm

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2007 14:55 CEST

Bisazzas uppmärksammade ”Silver Ware Collection” gör gästspel på Nordic Light Hotel med start under Formex-veckan i Stockholm den 30 augusti 2007.

Under Möbelmässan i Milano i april 2007 presenterade det italienska mosaikföretaget Bisazza en utställning designad av den belgiska/holländska designduon Studio Job. Utställningen fick mycket uppmärksamhet och har turnerat runt i Europa under försommaren. Delar av utställningen visas nu på Nordic Light Hotel i form av en skål i jätteformat helt dekorerad av mosaik i 24 karats vitguld.

-”Vi ville göra ett roligt inslag under designveckan i Stockholm och en den här fantastiska pjäsen passade in perfekt. Det är mycket roligt att få chans att visa upp den här i Stockholm”, säger Anders Johansson, VD Nordic Hotels.

Som inramning till Bisazza-skålen läggs en skimrande metallic-rosa vävd vinylmatta i samarbete med det svenska mattföretaget Bolon, världsledande producent och leverantör av akrylmattor, som gjort succé internationellt de senaste åren inte minst på designscenen.

Installationen på Nordic Light Hotel visas preliminärt fram till mitten av september.

Andra delar av Bisazzas silverkollektion visas just nu upp på ”Museo Z33” i Belgien och den 15-25 september visas hela kollektion upp på mässan ”100% Design” i London.

För mer information kontakta

Åsa Karlsson, Senior Project Manager PR & Marketing, Nordic Light Hotel | 070-22 00 167 | asa.karlsson@nordichotels.se

Emelie Bergsten, PR & Marketing Assistant, Nordic Light Hotel | 08-50 56 32 79 | emelie.bergsten@nordichotels.se

www.bisazza.com