Synch Advokat AB

BITS DATA väljer Synch som leverantör av juridiska tjänster genom WeSynch

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 07:30 CEST

Synch är en affärsjuridisk advokatbyrå som erbjuder juridisk support på ett effektivt och nytänkande sätt, bland annat genom användande av teknologi och transparanta prismodeller för att därigenom skapa förutsägbarhet och värde för kunden. WeSynch innebär att Synchs kunder får tillgång till tjänsterna SynchCorporate, SynchDeal, SynchContract och SynchLine. Därigenom får kunderna på ett enkelt och sätt tillgång till flera juridiska kompetensområden.

BITS DATA i Södertälje AB (”BITS DATA”) tillhandahåller IT-lösningar för de svenska återförsäljarna av Scania, VW, Audi, SEAT, Skoda och Porsche och åt Scania CV. BITS DATA levererar affärssystem, redovisningssystem, fakturabehandling och administrativa säljsystem. Förutom att leverera själva IT-systemen så erbjuder bolaget även centraldrift, support och förvaltning av produkterna samt kommunikationslösningar. BITS DATA ansluter sig nu till WeSynch och kommer därigenom att köpa samtliga juridiska tjänster från Synch.

• Vårt företag har löpande behov av juridiska tjänster men inte i en sådan omfattning att vi vill bygga upp en egen juristfunktion för att tillgodose det behovet. Vi har på ad hoc basis anlitat jurister och det var därför mycket spännande när vi fick kontakt med Synch och fick höra om deras nydanande affärsmodell som utgör ett flexibelt och förutsägbart stöd till företag i vår situation, säger verkställande direktören på BITS DATA, Björn Brånebäck.

• BITS DATA är ett spännande IT-företag som verkar i ett konkurrensutsatt branschsegment och vi är därför mycket glada att BITS DATA valt WeSynch för att tillgodose behovet av juridiska tjänster.  Vi är övertygade om att vi genom att tillgängliggöra högkvalitativa juridiska tjänster med nödvändig förutsägbarhet kan bidra till BITS DATAs fortsatta framgång, säger Jim Runsten, VD på Synch.

För mer information kontakta Synchs VD Jim Runsten 0761-761 999, jim.runsten@synchlaw.se. Se även www.synchlaw.se.

Synch är en nybildad advokatbyrå med ett erfaret och internationellt erkänt juristteam. Synchs strategi är att erbjuda juridisk support på ett effektivt och kreativt sätt, t.ex. genom användande av teknologi och transparanta prismodeller för att skapa förutsägbarhet och värde för kunden, och erbjuda en arbetsmiljö som gynnar handlingskraftiga och stimulerade medarbetare till förmån för Synch och dess kunder.

Synch is a newly established law firm composed by an experienced and internationally recognized team of lawyers. Synch’s strategy is to offer legal support in an efficient and creative way, e.g. by the use of technology and transparent pricing models in order to create predictability and value to the customer, and doing so in a working environment promoting inspiring and dynamic employees to the benefit of Synch and its customers.