Konica Minolta

bizhub C252 förser det medelstora företaget med färg

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2006 10:09 CET

Nu introducerar vi ytterligare en multifunktionellt system till vårt redan prisvinnande och starka bizhub sortiment - bizhub C252. Den har samma funktioner som sin föregångare bizhub C250 inklusive Konica Minoltas unika EmperonTM kontrollenhet, en personlig box och en privat box på hårddisken samt det absolut senaste inom skanning. Ytterligare en förstärkning är de integrerade efterbehandlingsfunktionerna samt en avancerad faxfunktion.

bizhub C252 har många användbara funktioner. Den har allt från utskrift och kopiering av dokument till suverän efterbehandling. Jämfört med många andra multifunktionella maskiner, som kräver minst två separata efterbehandlingsenheter, har bizhub C252 trots sitt lilla format en integrerad flexibel efterbehandling så att utskrivna dokument kan hålslås, vikas eller sadelhäftas.

Utöver de vanliga faxfunktionerna kan bizhub C252 uppgraderas med mer avancerade sådana. Dessa faxfunktioner inkluderar både analog och digital faxöverföring, i-Fax, SIP fax samt IP fax som, mellan liknande utrustade system, kan skicka faxen i färg. Med funktionen ta emot i box samt vidarebefordra e-post, är det mycket enkelt att distribuera fax via e-post vilket eliminerar onödig utskrift och på detta sätt spar man tid, pengar och besvär eftersom distributionen sker via Internet.

Lite fakta om bizhub C252
· Utskriftshastighet: 25 sidor/minut i både färg och svartvitt
· Avancerade faxfunktioner: Analog och digital överföring, i-Fax, SIP fax, IP fax
· Minne: 1.024 MB
· Hårddisk: 40 GB
· Operativsystem: Win 98 / ME / NT4.0 / 2000 / XP / XP64
Macintosh 9.x / 10.x
Server NT4.0 / 2000 / 2003 / Unix / Linux / Citrix
· Skrivarupplösning: 1.800 x 600 dpi
· Pappersvikter: 60 – 256 g/m2
· Papperskapacitet: Max 3.350
· PageScope hjälpprogram: NetCare, Data Administrator, Box Operator, JobSpooler, WorkWare, Direct Print Utility, Print Status Notifier

Vill du ha en annan bild på systemet än den bifogade hittar du det på nedan adress:

För mer information:
Göran Åslund, produktchef Konica Minolta tel: 08-627 75 00
e-post: goran.aslund@konicaminolta.se mobil: 0708-96 75 37
www.konicaminolta.se

Om Konica Minolta
Konica Minolta Holdings bildades den 1 oktober 2003 genom en sammanslagning av Minolta Co. och Konica Corporation. Idag är man en av världens ledande tillverkare av multifunktionella system, skrivare, samt industriell mätutrustning. Koncernen har en årsomsättning motsvarande 74 miljarder kronor och drygt 35 000 anställda.

I Sverige representeras man av dotterbolagen Konica Minolta Business Solutions Sweden AB (kontorsmaskiner) och Konica Minolta Printing Solutions Nordic AB (skrivarprodukter). För att säkerställa att kunderna får bästa möjliga produkter och service är företagets verksamhetssystem ISO certifierat. Tillsammans omsätter de svenska dotterbolagen ca 345 miljoner kronor och har ca 115 anställda.