Incordia AB

BizWizard ger nya möjligheter för Incordias kunder

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2007 09:15 CET

En viktig kommunikationskanal till kunderna för e-handlare är olika e-postutskick. Genom ett samarbete med Netoptions kan Incordias kunder nu få tillgång till BizWizard, ett av marknadens bästa system för e-postmarknadsföring.

- Vi har gjort en rejäl utvärdering av de olika verktyg som finns på marknaden och fastnade till slut för Göteborgsbaserade Netoptions som med sin BizWizard uppfyller de höga krav som vi ställer, säger Christopher Häggström, vice VD på Incordia.

BizWizard eMarketing Suite är en moduluppbyggd programvara som via e-post, internet och mobiltelefoni ger stöd i arbetet med marknadsföring, försäljning och kundservice. Systemet ger användarna en gemensam arbetsplattform med rik funktionalitet för att, utan externa verktyg, producera, distribuera, mäta och följa upp nyhetsbrev, produktinformation, kampanjer, events, inbjudningar, utbildningar och undersökningar.

- Framför allt har de fina integrationsmöjligheter mot olika affärs- och CRM-system. Viktigast av allt är dock att Netoptions är kundfokuserade precis som vi. Vi känner att vi tillsammans kan fortsätta produktutvecklingen med e-handlarna i fokus.

Incordia och Netoptions har redan börjat diskutera mycket avancerade funktioner för att mäta ROI på olika kampanjer ännu mer effektivt.

- Incordia är Sveriges ledande leverantör av e-handelslösningar och vi kan dra nytta av deras expertis i vår fortsatta produkt- och affärsutveckling. Våra produkter kompletterar varandra väldigt bra och tillsammans kommer vi att kunna få ännu fler kunder inom det snabbt växande e-handelssegmentet, säger Jan Ekström, arbetande styrelseordförande för Netoptions.

BizWizard integreras med Incordias olika e-handelsplattformar och blir därmed en del av e-handlarens befintliga system.

- Det här en möjlighet för våra kunder att bygga ut sitt e-handelssystem med ett verktyg som kan hjälpa dem att driva försäljning på ett effektivt sätt. Vi har redan förfrågningar från ett antal kända företag som vill ha samleverans av dessa lösningar, säger Christopher Häggström.