Colorama AB

Björn Borg, ny färgstark ambassadör för Colorama

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 08:00 CET

Colorama är Sveriges största färgfackhandelskedja. 2014 och 2015 kommer vi att intensifiera vår satsning på att försköna landets bostäder och därmed öka värdet på Sveriges fastighetsbestånd. Till vår hjälp finns ett komplett utbud av färg, tapeter, golv, kakel & klinker och alla dess tillbehör. Detta plus det statliga rotavdraget ger oss goda möjligheter att få full fart i butikerna och öka beläggningen på landets duktiga målerier, golvläggare och plattsättare.

Vi har länge sökt en spännande och attraktiv person som ambassadör för vår verksamhet. Någon som vi ser upp till och som symboliserar det vi vill stå för. Vi har i Björn Borg funnit den perfekta ambassadören. Få är utrustade med en bättre vinnarskalle. Hans unika beslutsamhet och förmåga att aldrig ge upp förrän sista bollen är slagen blir en sporre för hela vår organisation.

Björn har som vi ser det andra likheter med Colorama. Han är en färgstark personlighet som alltid är på tapeten. Duktig på alla underlag med dokumenterad förmåga att hålla färgen. Känsla för timing med föredömligt fotarbete, blick för spelet och i högsta grad fair play. Mån om fasaden utåt, är i gott slag och vill vara ett föredöme inom det han företar sig.

– Vi är stolta, glada och tacksamma över samarbetet med Björn Borg. Det är verkligen en speciell känsla med tanke på att Björn är något så unikt som en legend i sin egen tid. Plusatt det är få företag förunnat att ha honom som språkrör, så vi känner oss ytterst hedrade, säger Fredrik Hansson, VD för Colorama.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
VD Fredrik Hansson, Colorama,
040-660 31 14. Växel 040-660 31 00.fredrik.hansson@colorama.se

Colorama skapar vi mervärden genom att vara bäst på att sätta samman sortiment till en inspirerande helhet samt tar ansvar för det lyckade slutresultat. Vi strävar hela tiden efter att vara det självklara valet vid förnyelse och underhåll av boendets alla ytor.