Atea Sverige AB

Björn-Erik Karlsson blir ny regionchef för Atea Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 17:21 CET

Ny Regionchef för Atea Stockholm blir Björn-Erik Karlsson, idag vice VD och ansvarig för Marknad och Erbjudande inom Atea. Björn-Erik efterträder Johan Rittner som slutar vid årsskiftet för att anta nya utmaningar inom IBM Svenska AB.

Björn-Erik Karlsson är idag vice VD och ansvarig för Marknad och Erbjudande i det nya Atea, där de sammanslagna bolagen Atea, Ementor och Topnordic ingår. Atea Stockholm har 250 medarbetare och är Stockholmsmarknadens ledande, obundna leverantör av IT-infrastruktur.

Johan Rittner, idag vice VD och Regionchef, lämnar Atea vid årsskiftet och går till en tjänst som chef för IBM Software i Sverige.

Under sina år i branschen har Björn-Erik Karlsson ägnat nio år åt att bygga upp och driva verksamheten för QD/Invid Falun/Västerås. Efter ett år i egen regi blev han år 2000 Operativ Chef och sedermera vice VD på Martinsson/Atea. Under hösten har Björn-Erik Karlsson lagt större delen av sin tid på integrationen och att vässa det nya Ateas erbjudande.

”Björn-Erik har med sin bakgrund en stabil bas att stå på i rollen som ansvarig för en stor och viktig del av företaget. Han kommer att kunna ta det nya Atea Stockholm dit vi vill, att göra IT-vardagen enklare och mer kostnadseffektiv för våra kunder. Jag vill passa på att tacka Johan för hans insatser”, säger Lars Pettersson.

Bilder kan hämtas på www.atea.se under Företaget/Ledning.

För mer information, kontakta:
Lars Pettersson, VD Atea, 08-477 47 10, lars.pettersson@atea.com

Atea gör IT-vardagen enklare och mer kostnadseffektiv med ett heltäckande produkt- och tjänsteutbud. Atea omsätter drygt 5 300 MSEK i Sverige och är tillsammans med Topnordic en del av Ementor-koncernen. Tillsammans är vi Nordens ledande obundna leverantör av IT-infrastruktur och den tredje största leverantören av IT-infrastruktur i Europa. Koncernen har 3 200 medarbetare på 49 orter i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Lettland och en omsättning på drygt 15 000 MSEK. Ementor är noterat på Oslobörsen.